تحلیل برای سود
1399/11/28
21:18
فروش خودرو در بورس‌کالا تصویب شد/در راستای بررسی طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمی...

فروش خودرو در بورس‌کالا تصویب شد/در راستای بررسی طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمیسیون صنایع به تصویب رسید.



پیش از این علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت عنوان کرده بود عرضه خودرو در بورس از دستور کار مجلس خارج شده با این حال به گفته علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون ورود خودرو به بورس کالا مورد تایید تمامی اعضای کمیسیون صنایع قرار گرفته است.


طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو که قرار است سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون صنایع نهایی شود، طرحی متعلق به مجلس دهم بود که حالا نمایندگان مجلس یازدهم با تغییراتی، این طرح را در دستور کار دارند.



طرح یاد شده در مجلس دهم مصوب شد اما با مخالفت شورای نگهبان بر سر بند واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی در این دور از مجلس به سرانجام نرسید. حالا نیز فروش خودرو در بورس کالا به‌عنوان مهم‌ترین بند طرح ساماندهی خوانده شده که به‌رغم مخالفت دولت ظاهرا مجلس در اجرای آن اصرار زیادی دارد. پیش از این برخی از نمایندگان کمیسیون صنایع با ادعای رشد قیمت خودرو با بند عرضه این محصول در بورس کالا مخالفت کرده بودند. با این حال روز یکشنبه طرح یاد شده به تصویب اکثریت نمایندگان حاضر در کمیسیون رسیده است.

انتهای خبر

0
0