تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/22
10:01
#دولت #نهضت_مسکن_ملی #گاز الف) قیمت سوخت تحویلی به سایر صنایع و سیمان که در تصویر بالا مشاهده می کنید نسبت به آنچه در ماه های قبل انتظار می رفت، ر...

#دولت #نهضت_مسکن_ملی #گاز



الف) قیمت سوخت تحویلی به سایر صنایع و سیمان که در تصویر بالا مشاهده می کنید نسبت به آنچه در ماه های قبل انتظار می رفت، رقم مطلوب تری برای تولیدکنندگان است. به نرخ سوخت صنایع در مهرماه دقت کنید...در ابتدای سال نرخ سوخت مورد انتظار تولیدکنندگان دوبرابر این اعداد بود.



ب) در دو دوره، دولت آقای خاتمی و احمدی نژاد فعالیت هایی انجام داده اند که دولت را به کارفرمای بزرگ تبدیل کرده و در آن مقاطع هم تکالیف و مسائل دستوری به صنایع داده شده که در ابتدا نگران کننده بوده اما داده های تاریخی نشان می دهد این مسائل در ابتدا منجر به رونق بسیاری از صنایع در رشته های مختلف شده از جمله کاشی و نظایر آن و همچنین متاسفانه مدل تامین مالی پروژه ها تورم زا بوده و در میانه اجرای این طرح ها، تورم شیب صعودی گرفته است.



*نتیجه: نرخ سوخت برای عموم صنایع مطلوب است لذا تولیدکنندگان نباید نگران پوشش هزینه انرژی باشند ضمنا طرح های عظیم دولتی با فرض امکان اجرا، در نهایت تولید را رونق می دهد هرچند متاسفانه منجر به تورم می شود.



انتهای خبر

0
0