بورس پرس
1402/12/16
00:00
سوالات فعالان بورسی از ارزش گذاری شرکت آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی

با اعلام آمادگی شرکت ذوب آهن بیستون برای عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام و انتشار گزارش ارزش­ گذاری، فعالان می­ توانند سوالات را در سامانه تدان مطرح کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، با توجه به اعلام آمادگی شرکت ذوب آهن بیستون برای عرضه سهام در بازار دوم بورس تهران، گزارش ارزش ­گذاری این شرکت با نماد "فبیستون" در تارنمای عرضه اولیه شرکت بورس قرار گرفت. اشخاص دارای دسترسی به سامانه تدان می توانند سوالات را از ۱۵ تا ۱۹ اسفند در این سامانه مطرح کنند.


براساس این گزارش، همچنین کلیه علاقه مندان و سرمایه­ گذاران می­ توانند از ۱۵ اسفند تا پایان روز یکشنبه ۲۰ اسفند با مراجعه به تارنمای عرضه اولیه شرکت بورس به نشانی ipo.tse.ir سوالات در ارتباط با اطلاعات مالی و گزارش ارزش گذاری شرکت مطرح کنند.


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت ذوب آهن بیستون سال ۸۸ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کرمانشاه به ثبت رسید و با بهره‌برداری از بخش ذوب و ریخته‌گری سال ۹۷ شروع به فعالیت و تولید کرد. بخش تولید آهن اسفنجی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسیده و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز تا پایان سال آینده به مدار تولید خواهد پیوست.


این شرکت در مناطق کمتر توسعه یافته استقرار داشته و مشمول معافیت ماده ۱۳۲ مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم است که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۷ مشمول معافیت‌های مالیاتی خواهد بود.


سرمایه اولیه شرکت با ۵۳۱ نیروی انسانی، ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است. خانواده شکری شامل جهانبخش شکری با ۴۵.۲ درصد، جهانشاه شکری با ۲۵ درصد، جهانسوز شکری با ۱۰ درصد، جهانبین شکری با ۹.۳ درصد، جهانگیر شکری با ۸.۸ درصد، جهاندار شکری با یک درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.


از سهامدار عمده تعهدی مبنی بر عرضه ۲۵ درصدی سهام بابت عرضه اولیه، انتقال به بازارگردان و عرضه پس از روز عرض اولیه اخذ شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0