سهامیاب - آموزش بورس
1400/03/04
08:57
#پیش_بینی_بازار #روزنه ✍️ بازار روز گذشته با فشار عرضه آغاز به کار کرد اما با گذر از نیمه ابتدایی معاملات شرایط تا حدودی بهبود یافت؛ هر چند که در ...

#پیش_بینی_بازار


#روزنه



✍️ بازار روز گذشته با فشار عرضه آغاز به کار کرد اما با گذر از نیمه ابتدایی معاملات شرایط تا حدودی بهبود یافت؛ هر چند که در پایان ساعت معاملات، نیمی از نمادها با صف فروش به کار خود خاتمه دادند و شاخص کل یک افت ۱۲ هزار واحدی دیگر را در کارنامه بهاری خود ثبت کرد. کماکان حجم و ارزش معاملات در سطوح حداقلی قرار دارد و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی است.



✅ اما نکته‌ای در این مقطع باید توجه داشت این است که هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم ضرب دست فروشند‌ها ضعیف‌تر می‌شود. دلیل این موضوع نزدیک شدن شاخص به سطح مهم حمایتی یک میلیون و ۵۰ هزار واحدی است. به نظر می‌رسد این دور نزول، آخرین دور سنگین فروش سهام شاخص‌ساز باشد. البته این به معنای تغییر روند نیست، مگر آنکه صف فروش سهام کوچک و متوسط هم جمع‌آوری و متعادل شوند.



💢 بنابراین باید هر چه سریعتر و البته به شکل ضربتی فرآیند متعادل‌سازی آغاز شود. برای امروز احتمالا سر و شکل بازار بهتر باشد اما این رویداد تضمینی برای تکرار نشدن تحولات روزهای اخیر نیست !



انتهای خبر

0
0