دنیای اقتصاد
1400/03/03
16:29
موبایل‌های هوشمند، خلاقیت کودکان را می‌بلعند 🙇‍♀️ تحقیقات مرکز AAP در آمریکا نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از صفحه‌های لمسی به خلاقیت کودکان آسیب ...

موبایل‌های هوشمند، خلاقیت کودکان را می‌بلعند



🙇♀️ تحقیقات مرکز AAP در آمریکا نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از صفحه‌های لمسی به خلاقیت کودکان آسیب می‌رساند. وقتی کودکان ۳ تا ۵ ساله وقت بیشتری را برای کار با موبایل‌های هوشمند صرف می‌کنند دوستان خیالی خود از جمله عروسک‌هایی که با آنها حرف می‌زنند را از دست داده و زمان کمتری را به تخیل و پرورش افکار جدید اختصاص می‌دهند.



🙇♀️ تا زمانی که کودک زمان آزادی پیدا نکند، نیاز به کار انداختن تخیل را حس نخواهد کرد و به مرور خلاقیت وی از بین خواهد رفت. جالب است بدانید مدارسی هم در سیلیکون‌ولی آمریکا که به دره تکنولوژی معروف است، استفاده از روش‌های قدیمی آموزش با کمک تخته و گچ را به جای استفاده از وسایل الکترونیکی در مدارس ابتدایی ترجیح داده‌اند.



🙇♀️ حتی مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هم از این استراتژی برای تربیت فرزندان‌شان بهره گرفته‌اند. بیل گیتس موسس غول نرم‌افزاری دنیا شرکت مایکروسافت، به فرزندانش اجازه استفاده از موبایل را تا رسیدن به ۱۴ سالگی نداد و زمانی که دید دخترش به بازی‌های ویدئویی وابسته شده است، زمان بازی او را محدود و کنترل کرد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/b۷۲۳۵۹



انتهای خبر

0
0