پلکان بورس
1400/07/07
08:09
#برجام_و_بورس بخش دوم 🔸 اما در آن روی سکه، برجام می تواند در دراز مدت اثرات خوبی هم بر اقتصاد و هم بر بازار سرمایه داشته باشد. اولین اثر مثبت آن،...

#برجام_و_بورس



بخش دوم



🔸 اما در آن روی سکه، برجام می تواند در دراز مدت اثرات خوبی هم بر اقتصاد و هم بر بازار سرمایه داشته باشد. اولین اثر مثبت آن، کاهش قابل توجه هزینه های مبادله خواهد شد که به افزایش سود شرکت ها منجر می شود. صادرات نفتی و همچنین بخش پتروشیمی بیشترین اثرپذیری مثبت را از این قرارداد خواهند داشت.



🔸 دومین اثر مثبت، کاهش قابل توجه ریسک مربوط به دور زدن تحریم ها و زیان های احتمالی ناشی از عدم دسترسی به بیمه و شبکه بانکی بین المللی می باشد. کاهش ریسک شرکت های فعال در حوزه بین الملل، عملا راه را برای ایجاد بازار های جدید و امکان سرمایه گذاری و تامین مالی برای توسعه فراهم خواهد کرد .



🔸 سومین موضوع، سرمایه گذاری خارجی و ورود تکنولوژی های جدید است. ارتقای تکنولوژی می تواند اثرات خوبی بر افزایش بهره وری و توسعه بیشتر شرکت های داخلی به خصوص در بخش تولید باشد. هم اکنون نیز بسیاری از بنگاه های تولیدی کشور دارای فرسودگی بالای خطوط تولید می باشند. در سالهای گذشته ، رشد تورم و عدم تجدید ارزیابی به موقع این شرکت ها، عملا توان استهلاک گیری و ذخیره سود برای جایگزینی خطوط تولید را نیز از این شرکت ها گرفته است و ورود تکنولوژی ها و کاهش ریسک های اقتصادی می تواند راه را برای تامین مالی و یا حتی سرمایه گذاری مشترک با همتایان بین المللی باز خواهد کرد.



🔸 در آخر نیز کاهش کسری بودجه در کنار عدم کاهش یکباره قدرت خرید مردم که امنیت درآمد زایی را برای شرکت های کوچک و متوسط منجر می شود، باعث می شود چشم انداز بسیار مثبتی برای رشد شرکت های کوچک در ادامه به وجود بیاید.



http://T.me/pelekanbourse



انتهای خبر

0
0