بورس پرس
1402/12/23
09:31
توضیحات "شگستر" درباره عدم استفاده کاتالیست و و پیش بینی آغاز تولید

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس درباره عدم استفاده کاتالیست در زیست پالایشگاه کرمانشاه، آخرین وضعیت نصب تجهیزات و پیش بینی آغاز تولید، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس پیرو شایعات استفاده کاتالیست در زیست پالایشگاه کرمانشاه در این خصوص و اخرین وضعیت نصب تجهیزات و پیش بینی آغاز تولید، توضیحاتی ارائه کرد و در جریان معاملات امروز با رشد اندک قیمت سهام روبرو شد.


بر اساس این گزارش، کیوان شیدانی مدیرعامل "شگستر" با توجه به شایعات استفاده کاتالیست در زیست پالایشگاه کرمانشاه و عدم دسترسی به کاتالیست، اعلام کرد: بطور کلی تولید اتانول در جهان به دو روش سنتزی و بیولوژیکی انجام می‌شود.


با توجه به شرایط عملیاتی نسبتا سخت و پرهزینه روش سنتزی، روش زیستی با گذر زمان و به سرعت جایگزین روش سنتزی شد و اکنون بیش از ۹۳ درصد از تولید اتانول در جهان از طریق روش زیستی انجام می‌شود.


در روش سنتزی از طریق هیدراسیون کاتالیستی اتیلن از کاتالیزور اسیدی استفاده اما در روش زیستی اتانول صرفا از طریق تخمیر تولید و از نوعی قارچ( مخمر ساکارومایسس سرویزیه) استفاده می‌شود.


بنابراین از آنجایی که فرایند تولید بایو اتانول در زیست پالایشگاه کرمانشاه از روش و فناوری زیستی است، نیازی به استفاده از هیچ کاتالیست و کاتالیزوری نیست.


اکنون در زیست پالایشگاه کرمانشاه تامین و نصب تمامی تجهیزات فرایندی به اتمام رسیده و از ۱۷ اسفند خطوط تولید در مرحله راه‌اندازی با آب و بخار و تمامی خطوط و تجهیزات فرایندی در حال آزمایش مجدد و رفع عیوب احتمالی و تنظیم نهایی جهت تولید هستند.


پیش بینی می‌شود این مرحله نهایتا تا دو ماه به طول انجامد و سپس تولید آزمایشی توسط ماده اولیه اصلی( ذرت) و در نهایت تولید اصلی با حداقل ۸۰ درصد ظرفیت اسمی انجام خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0