تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/26
09:31
**بزرگواران محتوای خوب است بدانیم که را صبح ها ساعت 6:30 تا 8:00 شخصا تهیه می کنم و ممکن است گاهی به دلیل مشکلات با تاخیر مواجه گردد. طی روز جاری، ...

**بزرگواران محتوای خوب است بدانیم که را صبح ها ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۰۰ شخصا تهیه می کنم و ممکن است گاهی به دلیل مشکلات با تاخیر مواجه گردد. طی روز جاری، به روز رسانی جدید ویندوز مشکل ساز شد لذا محتوا مختصر و با تاخیر تهیه گردید.



مطلب خوب است بدانیم که در واقع چکیده همان اخباری است که شخصا مطالعه می کنم تا از وضعیت بازارها و مسائل سیاسی مطلع باشم لذا راهنمای خوبی برای فعالان بازار می تواند باشد.



#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۶ خرداد



*صنایع و شرکت ها



امیر صباغ می گوید "مجموع صادرات ۲ ماهه نیز رشد ۱۴۶٪ داشته و به ۱.۱۴ میلیون تن رسیده است"



ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، در یادداشت ۱۶ ژوئن در مورد افزایش قیمت نفت گفت: "حتی معامله گران غیر انرژی شرط بندی می کنند که قیمت نفت همچنان افزایش یابد."



افزایش قیمت نفت در حالی صورت گرفت که داده های API که در ۱۵ ژوئن منتشر شد ، حاکی از بهبود مبانی بازار است که ۸.۵۴ میلیون بشکه کاهش موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ ژوئن را نشان می دهد.



شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات شرکت زغالسنگ گلنرود را از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خریداری خواهد کرد و این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد . همچنین سرمایه گذاری در معادن فلزی غرب کشور را آغاز کرده است.



قیمت اسلب وارداتی جنوب شرق آسیا که از عمده مقاصد صادراتی فولاد ایران محسوب می شود در روز گذشته با رشد قابل توجه ۵.۷ درصدی تا ۹۲۰ دلار در تن بالا آمده است که ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن و زغالسنگ می باشد اما قیمت ها در چین پس از تعطیلات نزولی است البته این کاهش جزئی بوده است.



با توجه به تغییرات اعلامی سود شبندر از ۲۸۱۶ ریال به ۴۰۸۹ ریال رسید.



روز دارو در خصوص مشارکت سرمایه گذار خارجی به ارزش ۱.۳ میلیون دلار گزارش داده است.



در مجمع برکت گفته شد " تولید انبوه واکسن در فاز یک ۲ میلیون دوز و فاز ۲، ۷ میلیون و در فاز ۳ ظرفیت تولید ۱۵ میلیون دوز را تا مرداد ماه ۱۴۰۰ داریم.. واکسن کوو برکت از هفته آینده به سبد واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود. با ثبت واکسن در WHO ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید واکسن خواهد شد. تا کنون در خصوص پروژه تولید واکسن ۱.۳۳۲ میلیارد ریال هزینه شده و در حال تولید است.



ساروم بابت واگذاری املاک مازاد ۵۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرد.



*اقتصادی



موسسه رتبه بندیFitch می گوید رشد سریعتر بهبودی جهانی موجب تقویت قیمت ها می شود اما تورم غیر قابل کنترل بعید به نظر می رسد. کاهش رشد اقتصادی، بهبود عرضه، تغییر در مصرف خدمات، محو شدن تاثیرات محرک مالی ایالات متحده باید در سال ۲۰۲۲ تورم را کاهش دهد. در حال حاضر انتظار می‌رود تولید ناخالص جهانی ۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کند. در سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی ۴.۳ درصد پیش بینی میشود.



شاخص خرده فروشی ایالات متحده در ارزیابی ماه می که انتظارات بازار برای آن عدد ۰.۶٪- بود به عدد ۱.۳٪-🔻 رسید.



خالص خرده فروشی که پیش بینی برای آن عدد ۰.۴٪ بود به عدد ۰.۷٪-🔻 رسید.



شاخص هزینه تولید کننده در ارزیابی ماه می که انتظارت برای آن عدد ۰.۵٪ بود به عدد ۰.۸٪🔺 رسید.



خالصPPI که پیش بینی رشد ۰.۵٪ برای آن وجود داشت به عدد ۰.۷٪🔺 رسید.



شاخص تغییرات بیکاری انگلستان در ارزیابی ماه می که انتظارت برای آن عدد ۲۵K بود بهتر از پیش بینی به عدد ۹۲.۶K-🔻 رسید.



*سیاسی



مهرعلیزاده از انتخابات کناره گیری کرد. تنها نماینده اصلاح طلبان از قطار انتخابات جدا شد.



هماهنگ کننده اروپا در مذاکرات برجام می گوید ما از آنچه که قرار داشتیم به یک توافق نزدیک تر شدیم؛ اما نمی گویم که این دور آخر مذاکرات است.



وزیر خارجه سوئیس می گوید آمریکا آماده حمایت از کانال کمک های بشردوستانه به ایران است.



نماینده آمریکا و روسیه در گفتگو‌های وین، پیش از نشست جو بایدن و ولادیمیر پوتین، درباره موضوع هستهای ایران گفتگو کردند.



موفق باشید / ۲۶ خرداد

انتهای خبر

0
0