بورس۲۴
1402/11/28
16:42
کارشناس رسمی : ارزش واقعی همراه اول دوبرابر قیمت فعلی است

بورس ۲۴: مخابرات ایران از برنامه تجدید ارزیابی گسترده ای خبر داده است که بخشی از این تجدید ارزیابی از مازاد سرمایه گذاری ها در سال جاری و بخش دیگری نیز که از دارایی های ثابت شرکت است در سال آینده انجام پذیرد .

بورس۲۴ : مخابرات ایران از برنامه تجدید ارزیابی گسترده ای خبر داده است که بخشی از این تجدید ارزیابی از مازاد سرمایه گذاری ها در سال جاری و بخش دیگری نیز که از دارایی های ثابت شرکت است در سال آینده انجام پذیرد.


شرکت مخابرات با توجه به حجم دارایی های بسیار سنگین خود مستعد تجدید ارزیابی های بسیار بالایی است.


111

بدین ترتیب در گام اول اخابر اقدام به تصویب افزایش سرمایه حدود ۱۷۰۰ درصدی از مازاد تجدید ارزیابی محل سرمایه گذاری های خود نموده است که عمده این مازاد سرمایه گذاری ها مربوط به مازاد ارزش شرکت ارتباطات سیار یا همان همراه اول است.


111

اخابر قصد افزایش سرمایه از ۶ همت به نزدیک ۱۰۸ همت را دارد که طبق جدول بالا عمده وزن این تجدید ارزیابی مربوط به تجدید ارزیابی شرکت ارتباطات سیار است.


نکته جالب توجه این که شرکت مخابرات مالکیت عمده سهام همراه را در اختیار دارد و مازاد این سرمایه گذاری ها بیش از ۹۹ همت برآورد داشته است.در حالی که ارزش بازار فعلی همراه در بازار سرمایه تنها ۳۸ همت است.


بدین ترتیب این امر نشان می دهد کارشناسان رسمی دادگستری ارزش واقعی همراه را حداقل ۲ برابر بیشتر از قیمت تابلو و سهمی بیش از ۱۰۰۰ تومان براورد کرده اند که نشان می دهد قیمت سهام شرکت بسیار نازل بوده و جای رشد قیمتی بسیار خوبی را در آینده خواهد داشت و احتمالا از سوی سهامدار عمده هم حمایت شده تا به ارزش ذاتی خود نزدیک شود.


بر این اساس نماد همراه که به منظور افزایش سرمایه متوقف و افزایش سرمایه ۱۹ درصدی از سود انباشته اجرایی و افزایش سرمایه ۳۵ درصدی از محل مطالبات و اورده نقدی سهامداران در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته است یک بازگشایی مناسب به همراه روند حمایتی و رو به رشد را تجربه خواهد کرد.


انتهای خبر

0
0