بورس۲۴
1402/02/09
18:00
چرا «فملی» پرطرفدار شده...؟

بورس ۲۴: داده های بورس فلزات لندن نشان داد، موجودی انبارها به ۵۶۰۰۰ تن کاهش یافته است که کمترین میزان از سال ۲۰۰۵ تاکنون می باشد. همچنین یکی از شرکت های تولید کننده مس در شیلی اعلام کرد ، که تولید این محصول را در سال جاری کاهش خواهد داد. همچنین براساس تازه ترین معاملات در بازار جهانی، قیمت فلز سرخ «مس» هم با نرخ ۸ هزار و ۵۹۰ دلار در هر تن فروخته شده است .

چرا «فملی» پرطرفدار شده...؟

بورس۲۴ : داده های بورس فلزات لندن نشان داد، موجودی انبارها به ۵۶۰۰۰ تن کاهش یافته است که کمترین میزان از سال ۲۰۰۵ تاکنون می باشد. همچنین یکی از شرکت های تولید کننده مس در شیلی اعلام کرد ، که تولید این محصول را در سال جاری کاهش خواهد داد.


کاهش ارزش دلار و نگرانی ها از کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای این فلز، باعث شد تا بهای مس به بالاترین سطح خود نسبت به دو ماه گذشته برسد.


در این حین ، بهتر دانستیم نگاهی به معاملات کاتد مس در بورس کالا داشته باشیم، که معاملات ۲۷ فروردین ماه مس کاتد ، نشان از کاهشی بودن قیمت آن نسبت به ۲۰ فروردین بود اما در آخرین معاملات آن در ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کاتد شرکت ملی مس با مقدار فروش ۴۰۰۰ تن ( ۲۰ درصد کاهش ) و ارزش ۱۵۴۵۵ میلیارد ریال و ودباره روند افزایشی را در پیش گرفت و با ۱۹٪ رشد در قیمت پایانی نسبت به معامله قبلی به معاملات خود پایان یافت.


اگر بخواهیم معاملات این چند وقت اخیر مس کاتد بورس کالا را بر مبنای نرخ دلار در نظر بگیریم، به عدد ۳۶ هزار تومان در ۲۷ فروردین ماه و با قیمت جهانی مس در محدوده ۸۵۲۱ در ۵ اردیبهشت به عدد ۴۵ هزار تومان می رسیم، که این عدد قبل عید به حدود ۵۱ هزار تومان هم رسیده بود که با اعمال محدودیت هایی از سمت وزارت صمت مواجه شد.


همچنین براساس تازه ترین معاملات در بازار جهانی، قیمت فلز سرخ «مس» هم با نرخ ۸ هزار و ۵۹۰ دلار در هر تن فروخته شده است .



فملی
انتهای خبر

0
0