بورس مارکت (بازار بورس)
1402/10/27
13:52
📌  تکلیف واریز اشخاص زیر ۱۸ سال وی با اشاره به این که برای اشخاص زیر ۱۸ سال، ۲ راهکار قابل ارائه است، بیان کرد: نخست اینکه کلیه اشخاصی که می‌خواهن...

📌 تکلیف واریز اشخاص زیر ۱۸ سال



وی با اشاره به این که برای اشخاص زیر ۱۸ سال، ۲ راهکار قابل ارائه است، بیان کرد: نخست اینکه کلیه اشخاصی که می‌خواهند برای اشخاص زیر ۱۸ سال اقدام به معامله کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک، شماره حساب بانکی به نام اشخاص زیر ۱۸ سال افتتاح کرده و از آن حساب برای انتقال وجوه استفاده کنند و نام کاربری و رمز عبور حساب بانکی در اختیار آنها است و از آن طریق می‌توانند وجوه را به حساب فرزندان خود واریز کنند.



سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: راه حل دوم این است که با توجه به اینکه ولی و قیم امکان دخل و تصرف در اموال فرزندان را دارد، نهادهای مالی و کارگزاران سازمان وجوهی که از سمت والدین واریز می‌شود را به حساب آنها اعمال کنند. مجوز این موضوع داده شده چرا که برخی از انتقال طلب‌ها در بازار سرمایه مجاز است (همانند انتقال از ولی به فرزند) بنابراین، کارگزاران هم می‌توانند این کار را انجام دهند.



فرجی‌نیا گفت: تمام تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار این است که هیچ گونه خللی در انجام معاملات و در فرایند معاملات صورت نگیرد. بنابراین، کارگزاران نباید دغدغه‌ای در این خصوص داشته باشند. اقدام مثبت مورد نظر، مانعی بزرگ برای سوء‌استفاده‌گران از حساب‌های بانکی و بورسی اشخاص است.

انتهای خبر

0
0