بورس۲۴
1399/11/11
16:34
مقایسه افت بورس با ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت رشد ۲ درصدی مواجه شد.

بورس۲۴ : شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت رشد ۲ درصدی مواجه شد.


بررسی بازدهی بازارهای سرمایه، ارز و طلا نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته شاخص بورس با ثبت بازدهی بیش از ۱۳۵.۵ درصدی بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.


این در حالی است که در این مدت سرمایه‌گذاران بازار ارز(دلار) ۴۸.۸درصد و خریداران سکه طلا ۷۷.۹درصد سود کسب کرده‌اند.


همچنین در هفته گذشته شاخص بورس رشد ۲ درصدی داشته است و دلار نیز ۵.۰۴ درصد و سکه ۲.۷ درصد افزایش را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با ۳.۳ درصد، استخراج زغالسنگ با ۳.۲ درصد، کاشی و سرامیک با ۲.۶ درصد، سیمان، کچ و آهک با ۲.۱ درصد و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱.۵ درصد بیشترین رشد و ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۴.۹ درصد، محصولات چوبی با ۴.۷ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۴.۵ درصد، استخراج سایر معادن با ۴۳.۵ درصد و حمل و نقل یا ۳.۷ بیشترین کاهش را در این مدت به ثبت رساندند.


همچنین در هفته‌ای که گذشت صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۲۹۶۸میلیون سهم، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۹۹۰میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای با ۹۱۰ میلیون سهم، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۵۱۷ میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۴۰۷ میلیون سهم، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با ۳۵۹ میلیون سهم، سیمان، فلزات اساسی با ۳۱۶میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۳۰۷ میلیون سهم، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۲۶۰ میلیون سهم و محصولات شیمیایی با ۲۰۶ میلیون سهم به ترتیب بیشترین حجم معاملات هفتگی را به نام خود ثبت کردند.


گفتنی است شاخص بورس ابتدای امسال حرکت خود را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، دلار از نرخ ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سکه از نرخ ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آغاز کرده و در پایان هفته گذشته شاخص بورس در ارتقاع یک میلیون و ۲۰۷هزار و ۶۹۸واحد، دلار در قیمت ۲۳هزار و ۹۵۰تومان و سکه در قیمت ۱۰میلیون و ۷۱۰هزار تومان قرار گرفته‌اند.


انتهای خبر

0
0