دنیای اقتصاد
1399/12/06
22:34
راه‌های ورود تازه‌واردان به بازار سهام 🟠 افزایش سرمایه‌گذاران و رشد بسیار کدهای معاملاتی فعال در بازار سرمایه در مقایسه با ورود اندک سرمایه‌گذاران...

راه‌های ورود تازه‌واردان به بازار سهام



🟠 افزایش سرمایه‌گذاران و رشد بسیار کدهای معاملاتی فعال در بازار سرمایه در مقایسه با ورود اندک سرمایه‌گذاران به بازار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بیانگر گزینش روش مستقیم سرمایه‌گذاری به‌عنوان انتخاب غالب سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار پیچیده سهام است.



🟠 مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران در گزارشی به بررسی دلایل ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار سهام در سال‌های گذشته پرداخته است. گزارشی آماری که نشان می‌دهد این امر می‌تواند دلایلی همچون نبود آشنایی کافی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آسانی و دسترسی مناسب به سامانه‌های معاملات برخط و در مقابل دشواری فرآیند صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، علاقه‌مندی به مدیریت پرتفوی شخصی حتی از سوی سرمایه‌گذاران تازه‌کار و وجود مشاوران غیرمجاز که از طریق سامانه‌های ارتباطی مجازی اقدام به مشاوره و جلب مخاطب کرده‌اند، داشته باشد.



🟠 ورود سرمایه‌گذار به بازار سرمایه به گونه‌ای پیش‌رفته که در پایان بهمن‌ماه نزدیک به ۸۰ درصد از معاملات بورس اوراق بهادار تهران توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و عمدتا از طریق سامانه‌های معاملات برخط انجام می‌شود و نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری از معاملات سهام حدود ۵ درصد است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/b۷۱۸۲۸



انتهای خبر

0
0