آواتحلیل
1402/03/28
12:55
#بررسی_گزارش_کدال #فخوز ✅شرکت فولاد خوزستان در سال مالی منتهی به اسفند 1401 به درآمد 53063 میلیارد تومانی دست یافته است که این مبلغ نسبت به سال م...

#بررسی_گزارش_کدال #فخوز



✅شرکت فولاد خوزستان در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ به درآمد ۵۳۰۶۳ میلیارد تومانی دست یافته است که این مبلغ نسبت به سال مالی گذشته ۵٪ افزایش داشته است اما با توجه به افزایش سربار در بخش بهای تمام شده و همچنین افزایش برخی از مواد اولیه همچون آهن قراضه، سنگ آهن و فروآلیاژ ها مبلغ سود خالص شرکت نسبت به دوره ی مشابه گذشته کاهش ۵۲٪ را تجربه کرده است. میزان سود خالص به ازا هر سهم در سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۲ تومان بوده که در سال گذشته این عدد ۶۶ تومان را نشان می دهد.



✅میزان تولید و فروش بلوم و بیلت شرکت به ترتیب در این سال نسبت به سال مالی ۱۴۰۰، ۴۲٪ و ۳۴٪ افزایش را نشان می دهد. همچنین حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۵٪ نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ کاهش داشته است.



✅شرکت در زمستان فروش ۱۶۳۷۷ میلیارد تومان را محقق نموده است که نسبت به پاییز ۲۶٪ افزایش داشته همچنین با توجه به افزایش ۸.۸٪ در حاشیه سود خالص در این دوره نسبت به پاییز سود خالص شرکت افزایش ۳.۵ برابری را تجربه نموده است. میزان تولید و فروش شرکت در این فصل نسبت به فصل پاییز به ترتیب ۱۲٪ و ۲٪ کاهش را تجربه کرده است.


شرکت در فصل زمستان برگشت مالیات داشته است و نرخ موثر مالیات سالانه ی خود را به ۱۰.۵٪ رسانده که این موضوع نشانگر عدم پیش بینی مالیات بر صادرات در صورت های مالی شرکت است.



✅حاشیه سود خالص شرکت در چهار فصل سال ۱۴۰۱ به ترتیب برابر با ۲۴.۱۰٪، ۱.۸۰٪، ۴.۸ و ۱۳.۶٪ بوده است .



📈آخرین قیمت سهم ۳۹۷ تومان و بازدهی سه ماه اخیر آن ۳.۵۰-٪ بوده است.

انتهای خبر

0
0