بورس۲۴
1403/05/13
08:25
قیمت «ومعادن» به ۴۵٪ ارزش ذاتی رسید

بورس ۲۴: ومعادن بازوی سرمایه‌گذاری بزرگترین فولادساز کشور بوده که در دوره ۱۴۰۲ در اسکیل گروه شاهد رشد ۵۶٪ سود خالص هستیم.

بورس۲۴ : بازوی سرمایه‌گذاری بزرگترین فولادساز کشور بوده که در دوره ۱۴۰۲ در اسکیل گروه شاهد رشد ۵۶٪ سود خالص هستیم.


در انتهای تیر ۱۴۰۳ ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی از محل سرمایه‌گذاری های بورسی تقریبا ۱۱۶ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای سهامداران ایجاد شده است.


در روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، خالص ارزش روز دارایی های این غول سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که با توجه به سرمایه اسمی ۳۰ همتی، خالص ارزش دارایی های متعلق به هر سهم برابر با ۵۹۵ تومان محاسبه شده است.


در روز چهارشنبه هر سهم ومعادن در قیمت ۳۳۳ تومان ۲۶۷ تومان به کار خود پایان داده و این یعنی نسبت P/NAV برای این شرکت برابر با ۴۵٪ است. مفهوم این عدد آن است که قیمت بازار سهم تنها ۴۵٪ از ارزش ذاتی هر سهم را کاور کرده است و دیریازود قیمت بازار به سمت ارزش ذاتی یعنی ۵۹۵ تومان حرکت خواهد کرد.


در افق ۱۴۰۶، کمتر از ۴ سال آینده، تارگت سودآوری این مجموعه در عدد ۱.۱ میلیارد دلار ست شده است. بدون شک، ومعادن روی زیرمجموعه های خود در این مسیر حساب ویژه ای باز کرده است؛ زیرمجموعه هایی که یکی یکی به سمت بهبود سودآوری و تقویت پتانسیل های عملیاتی در حرکت هستند.


اصلی ترین دغدغه این روز های شرکت‌های فولادی ، تامین سنگ آهن است. در دوره ۱۴۰۲ این غول سرمایه‌گذاری توانسته ۲۴۰ میلیون تن سنگ آهن جدید کشف کند و این منابع در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه و یا مادر قرار خواهد گرفت.


زیرمجموعه ومعادن، شرکت معدنی صنعتی صبانور با نماد بورسی کنور، مزیت رقابتی خاصی نسبت به دیگر شرکت‌های معدنی و فولادی داشته آن این است که در حال حاضر، دغدغه ای از بابت تامین سنگ آهن نداشته و در نتیجه می‌تواند بدون مشکل، به تولید و وفروش و سودسازی خود ادامه دهد.


قدرت عملیاتی و سرمایه‌گذاری این غول معدنی به قدری بالاست که از طریق یکی از زیرمجموعه های خود، شرکت کاوند نهان زمین، به معادن قزاقستان ورود کرده و این معدن توانایی تولید ۵ هزار تن کاتد مس را در سال دارد؛ سودی که به طور غیرمستقیم به حساب ومعادن واریز خواهد شد.



انتهای خبر

0
0