بورس۲۴
1403/05/27
09:17
اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق املاک و مستغلات بانک دی توسط گروه مالی و اقتصادی دی

در راستای اجرای برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی به بانک دی و نیز استراتژی­های کلان گروه مالی و اقتصادی دی به منظور اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مولدسازی دارایی­های آن بانک از طریق ارائه خدمات نوین مالی، گروه مالی و اقتصادی دی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) گردید.

در راستای اجرای برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی به بانک دی و نیز استراتژی­های کلان گروه مالی و اقتصادی دی به منظور اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مولدسازی دارایی­های آن بانک از طریق ارائه خدمات نوین مالی، گروه مالی و اقتصادی دی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ( REITs ) گردید.


با توجه به جذابیت بازار املاک و مستغلات، هدف از تاسیس این صندوق متنوع­سازی سبد سرمایه­گذاران و فعالین بازار سرمایه و افزایش سهم بخش املاک و مستغلات در سبد آن­ها است. این صندوق برای سرمایه­گذاران مزایایی همچون مصونیت دارایی در مقابل تورم، امکان سرمایه­گذاری با سرمایه اندک در بازار املاک و مستغلات، نقدشوندگی بالا نسبت به بازار فیزیکی املاک و مستغلات و همچنین شفافیت معاملاتی برای سرمایه­گذاران به ارمغان می­آورد. لازم به ذکر است که این صندوق به صورت صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ( ETF ) تاسیس خواهد شد. همچنین خالص ارزش دارایی‌ها در این صندوق‌ها که معادل ارزش روز املاک و مستغلات متعلق به صندوق است، بر اساس گزارش هیئت کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه و در نتیجه قیمت واحدهای صندوق به صورت مستمر به روزرسانی می‌گردد.


انتهای خبر

0
0