دنیای اقتصاد
1400/07/03
10:03
چه کسی رئیس تیم مذاکره می‌شود؟ 🟠 با گذشت بیش از یک ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها از بازگشت پرونده هسته‌ای یا مذاکرات...

چه کسی رئیس تیم مذاکره می‌شود؟



🟠 با گذشت بیش از یک ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها از بازگشت پرونده هسته‌ای یا مذاکرات احیای برجام از وزارت امورخارجه به شورای‌عالی امنیت ملی درحال اجرایی شدن است.



🟠 سخنان روز پنج‌شنبه فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی، مبنی بر اینکه «مدیریت تیم مذاکرات وین احتمالا برعهده دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خواهد بود و یکی از معاونان امیرعبداللهیان(علی باقری‌کنی) در راس هیات مذاکره‌کننده قرار خواهد داشت» را می‌توان مهر تاییدی بر پیش‌بینی مذکور تعبیر کرد.



🟠 اما علی باقری‌کنی در شرایطی سکان مذاکرات برجامی را در دست خواهد گرفت که هیچ‌گاه در سخنانش روی خوشی به برجام نشان نداد و بارها مخالفت خود را با توافق هسته‌ای اعلام کرد. شاید به دلیل همین مواضع است که چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تیم جدید مذاکره‌کننده ایران اعلام کرد که «شواهد نشان می‌دهد تیم مذاکره‌کننده جدید ایران چارچوب رایزنی‌های انجام شده در وین را نخواهد پذیرفت.»



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/y۵۶۰۹۶

انتهای خبر

0
0