بورس پرس
1400/12/01
13:07
لحاظ اعتبار ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بابت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

طبق آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومانی صندوق پیشرفت و عدالت به عنوان مبنای رشد ۸ درصدی حذف و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بابت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی لحاظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، بررسی آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه نشان می دهد، اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومانی صندوق پیشرفت و عدالت که مبنای رشد ۸ درصدی در سال آینده بود، حذف و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بابت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق ساز و کار تبصره ۱۴ لحاظ شد.


بر اساس این گزارش، ۱۷۹ هزارمیلیارد تومان بابت پرداخت ۱۹ هزار تومانی ما به تفاوت واردات کالاهای اساسی و دارو و ۷۱ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم که معادل ۳.۷ میلیارد دلار است، لحاظ شده است. درحالی که در لایحه پیشنهادی دولت، تنها ۱۰۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. بر این اساس، کمیسیون تلفیق بودجه اقدام به تعریف ۱۴۴ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین این اعتبار کرد.


بخشی از این منابع از طریق حذف اعتبار صندوق پیشرفت و عدالت ایران و ۷۸ هزار میلیارد تومان هم با پیش بینی افزایش چشم گیر فروش صادراتی فراورده های نفتی تامین شده است.


دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی از ۱۸۶ هزار میلیارد تومان مصوب دولت به ۲۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این تغییر تنها با عوض شدن فروض قیمت و مقدار صادرات فرآورده‌ها انجام شد که احتمال عدم تحقق آن بسیار است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0