آکادمی هلاکوئی
1401/03/25
19:20
سقوط اتریوم برای مدت کوتاهی به ۸۴۵ دلار در Uniswap

بار دیگر، اتریوم به دلیل کمبود نقدینگی در…

بار دیگر، اتریوم به دلیل کمبود نقدینگی در پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز Uniswap سقوط بزرگی را تجربه کرد، زیرا سرمایه گذاران ناشناس تقریبا ۱۳۰۰ اتریوم به ارزش ۱/۱ میلیون دلار را در این جفت معاملاتی مبادله کردند.


این اولین بار نیست که Uniswap با مشکلات نقدینگی مواجه می‌شود. اخیرا، جفت معاملاتی WETH علیرغم اینکه میانگین قیمت بازار اتر بسیار بالاتر از ۱۰۰۰ دلار بود، به ۹۵۰ دلار سقوط کرد. دلیل اصلی آن هم کمبود نقدینگی در Uniswap به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن است.


نقدینگی یک جفت معاملاتی توسط سایر کاربرانی که برای آن پاداش دریافت می‌کنند، ارائه می‌شود. فرآیند ساخت بازار توسط سیستم AMM کنترل می شود. متاسفانه، این سیستم گاهی اوقات نمی‌تواند تقاضای موجود از سوی سرمایه گذاران بزرگ را پوشش دهد.


برخی از نهنگ‌های ارزهای دیجیتال از کمبود نقدینگی به نفع خود استفاده می‌کنند و قیمت دارایی های wrap شده را به پایین‌تر از عرضه بازار می‌رسانند و سپس آنها را با تخفیف هنگفتی می‌خرند، که انجام این کار در صرافی‌های متمرکز بزرگ مانند بایننس تقریبا غیرممکن است.


متاسفانه برای فردی که حجم زیادی از یک کوین یا توکن را برای نگهداری طولانی مدت و نه دستکاری قیمت می‌فروشد یا می‌خرد، کمبود نقدینگی چیز خوبی نیست. ۱/۱ میلیون دلار مبادله شده به احتمال زیاد برای پایین آوردن قیمت یک دارایی استفاده نشده، بلکه برای تامین مالی یک وام یا کاهش لوریج یک پوزیشن استفاده شده است.


در زمان انتشار این مقاله، اتریوم با قیمت ۱۱۱۰ دلار معامله می‌شود و از آستانه ۱۰۰۰ دلار خارج شده است. پیش از این، U.Today اشاره کرد که اتریوم طبق اندیکاتورهای تکنیکالی، زمینه های قوی برای بازگشت کوتاه مدت دارد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0