آکادمی هلاکوئی
1401/02/14
13:00
تولید کننده اعداد تصادفی مبتنی بر کوانتوم برای بازی ها و کیف پول های Web۳ راه اندازی شد

محققان دانشگاه ملی استرالیا با ارائه‌دهنده اوراکل بلاک…

محققان دانشگاه ملی استرالیا با ارائه‌دهنده اوراکل بلاک چین AP۱۳ همکاری کرده‌اند تا اولین تولیدکننده اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) را راه‌اندازی کنند.


تلاش مشترک به نهادهای Web۳ اجازه می دهد تا به یک سیستم تولید اعداد تصادفی کاملا غیرقابل پیش بینی دسترسی داشته باشند که بسیار ایمن و استفاده از آن رایگان است.


مولدهای اعداد تصادفی جدید نیستند، اما سیستم QRNG اولین در نوع خود است که اعداد تصادفی را با استفاده از مکانیک کوانتومی تولید می کند. این اولین مکانیسم اعداد تصادفی واقعی را فراتر از سیستم‌های شبه ریاضی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


از آنجایی که سازمان های بیشتری به دنبال پذیرش دنیای Web۳ هستند، به یک تولید کننده اعداد تصادفی واقعی و ضد دستکاری نیاز است که به اشخاص ثالث وابسته نیست.


QRNG ای پی آی ۳ نوسانات کوانتومی تصادفی فاز و دامنه میدان الکترومغناطیسی در خلاء را اندازه گیری می کند تا تصادفی غیرقابل پیش بینی را تضمین کند و اعداد را تولید کند.


این سیستم در حال حاضر به عنوان یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) برای ۱۳ بلاک چین، از جمله اتریوم، BNB Chain، آربیتروم، آوالانچ، Optimism، پالیگان، فانتوم و Moonbeam در دسترس است. کاربران نیازی به پرداخت هزینه برای این سرویس ندارند، اما هزینه شبکه جزئی برای تماس با API وجود خواهد داشت.


بازی‌های Web۳ و متاورس می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین ذینفعان چنین سیستمی باشند، زیرا بازی‌ها به طور مداوم به میزانی تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی برای درگیر نگه داشتن بازیکنان متکی هستند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0