ایبنا
1401/07/09
11:58
قیمت گذاری دلار و یورو توافقی در کانال ۳۰ هزار تومان/ عرضه یورو در سامانه نیما افزایش یافت

معاملات ارز در بازار توافقی امروز با تداوم نوسان دلار و یورو در کانال سی هزار تومان در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ با آغاز اولین روز هفته (شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱) فعالان بازار ارز شاهد ثبات نسبی قیمت دلار و یورو در کانال ۳۰ هزار تومانی هستند.



به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۳۰۹۶۳ تومان رسیده است. همچنین هر اسکناس یورو در بازار توافقی امروز، ۳۰۹۰۱ تومان ارزش گذاری شده است.


افزایش عرضه یورو در سامانه نیما



در پایان هفته قبل، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل ۷۴۸ میلیون یورو و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۲۸ میلیون یورو بود. این در حالی بود که مجموع معاملات روز چهارشنبه مورخ ۶ مهرماه سال جاری نیز در سامانه نیما معادل ۱۶۵ میلیون یورو بود.



آمار مذکور نشان از نبود تقاضا در برابر عرضه سنگین ارز در سامانه نیما است. به گونه‌ای که بیش از ۷۰۰ میلیون یورو در سامانه نیما مشتری نداشت و تنها حدود چهار درصد از ارز نیمایی، خریداری شده بود.



در این خصوص، سخنگوی بانک مرکزی روز گذشته در توئیتی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی نوشت: "شاهد رقابت میان صادرکنندگان برای فروش ارز در بازار نیما هستیم به نحوی که تامین ارز در بازار نیما از حدود ۱۱ میلیارد یورو در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به نزدیک به ۲۰ میلیارد یورو در سال جاری رسیده است."

انتهای خبر

0
0