سهامیاب - آموزش بورس
1399/12/05
08:40
#پیش_بینی_بازار #روزنه ✍️ بازار روز گذشته شرایطی مشابه با روزهای قبل داشت. با این تفاوت که در دقایق ابتدایی تحت تاثیر جهش قیمت کامودیتی‌ها در بازا...

#پیش_بینی_بازار


#روزنه



✍️ بازار روز گذشته شرایطی مشابه با روزهای قبل داشت. با این تفاوت که در دقایق ابتدایی تحت تاثیر جهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، سمت تقاضا در برخی از نمادهای کالامحور نظیر فملی، فاسمین و فولاد تقویت شد اما طبق روال عادی برنامه به دلیل نبود تقاضای قوی، موج عرضه‌ها قالب شد تا کماکان شاخص کل رنگ سرخ خود را حفظ کرده باشد.



💢 نکته مهم اینکه چند روزی است ارزش معاملات به دلیل ایجاد دامنه نوسان نامتقارن به شکل بااهمیتی افت کرده و حالا به دلیل تشکیل صفوف فروش به کمتر از ۳.۰۰۰ میلیارد تومان رسیده و این در شرایطی است که دولت با قدرت بالا در حال فروش اوراق مرابحه عام است !



💢 این وضعیت عملا موجب شده تا فعالان بورس و سرمایه‌گذاران، ریزش ۴۰ درصدی بازار (بیش از ۶۰ درصدی در اکثر نمادها) را از چشم دولتمردان و رئیس بانک مرکزی ببینند. انصافا متغیرهای بنیادی و تحولات سیاسی به شدت از بازار حمایت می‌کند اما آنچه در تابلوی معاملات قابل مشاهده است، فراری دادن نقدینگی از تالار شیشه‌ای و ایجاد رکود عمیق است.



💢 اما برای امروز احتمالا شرایط کمی بهتر باشد. چراکه دولت طی روزهای اخیر فروش سنگین اوراق داشته و از طرف دیگر اصلاح خوبی (معکوس بازارهای جهانی) در بازار صورت گرفته است. بر این اساس انتظار این است که بازار کار خود را با فشار فروش آغاز کند اما در نیمه دوم معاملات شاهد تحرکاتی در نمادهای بزرگ باشیم. البته امیدواریم این پیش‌بینی درست باشد چراکه بازار به حال خود رها شده و هیچ بعید نیست روند نزولی شاخص تا پایان هفته هم ادامه داشته باشد.



انتهای خبر

0
0