فرارسانه
1402/02/10
17:00
📅نگاهی به‌ بازارهای فرابورسی در روز یک‌شنبه (10 اردیبهشت‌ماه 1402 ) 💢خرید و فروش 7 میلیارد برگه سهام در فرابورس رقم خورد 📍سرمایه‌گذاران فرابورسی...

📅نگاهی به بازارهای فرابورسی در روز یک‌شنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ )



💢خرید و فروش ۷ میلیارد برگه سهام در فرابورس رقم خورد



📍سرمایه‌گذاران فرابورسی امروز بیش از ۷ میلیارد برگه سهم خرید و فروش کردند که این معاملات پر حجم و مثبت، جهش حدود ۲ درصدی آیفکس را رقم زد تا این متغیر در آستانه ورود به کانال ۳۱ هزار واحدی قرار بگیرد.



☸️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، دومین روز هفته در بازارهای فرابورس با داد و ستد بیش از ۹.۹ میلیارد برگه انواع دارایی مالی همراه شد که ارزش این مبادلات از ۴۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت و در ۶۰۳ هزار نوبت به انجام رسید.



☸️گفتنی است طی روزی که گذشت سرمایه‌گذاران در بازارهای سهامی فرابورس بیش از ۷ میلیارد برگه سهم را به ارزشی بیشتر از ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.


همچنین امروز ۲.۵ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان داد و ستد شد.



☸️در سایر بازارهای فرابورس شاهد جا به جایی بیش از ۱۱ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش یک هزار میلیارد تومان بودیم. همچنین بانک مرکزی در جریان عملیات بازار باز ۳۴۶ میلیون ورقه را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان دست به دست کرد.



☸️در پایان بازار روز یک‌شنبه نمادهای کگهر، آریا، هرمز، وسپهر، صبا، زاگرس و ارفع با معاملات مثبت و رشد قیمت سهام، بیشترین نقش را در رشد ۵۸۳ واحدی شاخص کل داشتند تا این متغیر در سطح ۳۰ هزار و ۹۵۴ واحد، پرونده دهمین روز اردیبهشت‌ماه را ببندد.


در میان شاخص‌های منتخب امروز، شاخص قیمت فرابورس ۱۴۸ واحد و شاخص کل هم وزن نیز ۲۳۸۲ واحد جهش را به ثبت رساندند.



☸️صدرنشینان جدول معاملات هم با بیشترین رشد قیمتی نمادهای ثغرب، ثپردیس، کشرق، مدیریت، وگستر، چخزر و فزر بودند که نوسان قیمت مثبت را از ۷.۶ تا ۶.۷ درصد تجربه کردند.


در بازار مثبت امروز، نمادهای دتولید، قشیر، سرچشمه، لطیف، مفاخر، زکشت و شملی، خلاف جریان بازار حرکت کردند و در صدر جدول بیشترین کاهش قیمتی قرار گرفتند، البته افت قیمت‌ها در بازار امروز فراتر از ۴.۵ درصد نرفت و بیشترین کاهش قیمت‌ها نوسانی بین ۴.۵ تا ۳ درصد را تجربه کردند.



☸️همچنین امروز نمادهای گدنا، کرمان، خاور، کوثر، دتولید، فرابورس و وسپهر در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0