بورس۲۴
1399/02/06
10:37
مقایسه بازدهی بورس، ارز و طلا از ابتدای امسال

بورس ۲۴ : بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۴۴.۷درصد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۴۴.۷رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱.۱۲درصدی و بازار سکه با افزایش ۷.۹ درصدی مواجه بوده‌اند. این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۱۴.۹درصدی و بازار ارز(دلار) رشد ۲.۸ درصدی و بازار سکه هم رشد ۱.۴ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

بورس۲۴ : بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۴۴.۷درصد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.


مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۴۴.۷رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱.۱۲درصدی و بازار سکه با افزایش ۷.۹ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۱۴.۹درصدی و بازار ارز(دلار) رشد ۲.۸ درصدی و بازار سکه هم رشد ۱.۴ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار نشان می‌د‌هد در این مدت تعداد ۳۷ میلیارد و ۲۳۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۹۸ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال در ۵ میلیون و ۶۹۶هزار و ۹۸۹ دفعه طی ۵ روز معاملاتی مورد معامله قرار گرفت.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۶.۱ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۲۳.۶ درصد، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۲۰.۵ درصد، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۹.۶ درصد، ساخت محصولات فلزی با ۱۸.۹ درصد، کاشی و سرامیک با ۳.۳ درصد و استخراج زغال سنگ ۲.۲ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل صنایع خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با ۴.۱ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۳.۱ درصد و استخراج سایر معادن با ۰.۶ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۹۷۱۹میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۴۲۵۳میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۶۸۵میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۲۵۴۲میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۲۳۷۲میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۹۴۴میلیون سهم، و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۲۸۸میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


انتهای خبر

0
0