رمزارز نیوز
1401/09/21
10:49
۵ ارز دیجیتال آماده رالی بهبود در این هفته!

در هفته‌ای که گذشت، رالی بهبود در بازارهای سهام ایالات متحده شاهد وقفه‌ای بود و همه میانگین‌های اصلی با کندل… مطالعه مطلب ...

در هفته‌ای که گذشت، رالی بهبود در بازارهای سهام ایالات متحده شاهد وقفه‌ای بود و همه میانگین‌های اصلی با کندل قرمز بسته شدند. به نظر می‌رسد که معامله‌گران قبل از تقویم اقتصادی شلوغ هفته آینده، اقدام به برداشت سود کرده‌اند.


به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های موجود نشان می‌دهند که شاخص S&P ۵۰۰ حدود ۳٫۳۷ درصد افت داشت، اما یک نکته مثبت جزئی برای بازار ارزهای دیجیتال این است که بیت کوین از نزول بازارهای سهام پیروی نکرده است. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران کریپتو وحشت‌زده نشده و با هر نزول در بازار سهام، موقعیت‌های خود را دامپ نمی‌کنند.


در این میان، تغییرات قیمتی محدود به محدوده برای بیت کوین نشان می‌دهند که معامله‌گران از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ قبل از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ۱۴ دسامبر اجتناب می‌کنند. با این حال، این اقدام رالی بهبود برخی از آلت کوین‌های برتر را متوقف نکرده است.


بیایید به نمودار ارزهای دیجیتالی که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر رمزارزها داشته باشند، بیندازیم.


بیت کوین

بیت کوین در چند روز گذشته حول میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷،۰۳۱ دلار) در نوسان بوده است. صاف بودن منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح ۵۰، مزیت آشکاری را به گاوها و خرس‌ها نمی‌دهد.


نمودار روزانه BTC/USDT. سطح کلیدی که باید مراقب آن بود، ۱۷،۶۲۲ دلار است. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، جفت BTC/USDT می‌تواند بهبود قوی‌تری را آغاز کرده و تا خط روند نزولی صعود کند. انتظار می‌رود که خرس‌ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند.


اگر قیمت از خط روند نزولی برگردد، اما به زیر ۱۷،۶۲۲ دلار نرسد، نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز بریک آوت به بالای خط روند نزولی را افزایش دهد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۲۱،۵۰۰ دلار افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱۶،۶۷۸ دلار برسد، خرس‌ها ممکن است دوباره قدرت پیدا کنند. در این صورت، این جفت ممکن است تا ۱۵،۹۹۵ دلار سقوط کند.


مونرو

مونرو در چند روز گذشته در داخل یک الگوی کنج نزولی معامله می‌شود. شیب رو به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۳ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را دارند.


نمودار روزانه XMR/USDT. جفت XMR/USDT اکنون می‌تواند تا خط مقاومت کنج افزایش یابد، جایی که گاوها احتمالا با فروش قوی خرس‌ها مواجه خواهند شد. اگر قیمت از خط مقاومت و میانگین‌های متحرک پایین بیاید، نشان می‌دهد که این جفت ممکن است برای مدتی دیگر در داخل کنج باقی بماند.


در عوض، اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت هدایت کنند، نشان‌دهنده تغییر در روند خواهد بود. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به ۱۷۴ دلار صعود کند که خود این سطح، می‌تواند به عنوان یک مانع عمل کند. غلبه بر این مقاومت می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند نزولی باشد.


تون کوین

در تاریخ ۱۱ دسامبر، گاوها تون کوین را به بالاتر از مقاومت مثلث متقارن هدایت کردند که نشان می‌دهد عدم قطعیت به نفع خریداران برطرف شده است. مثلث متقارن معمولا به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند که احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.


نمودار روزانه TON/USDT. اگر خریداران قیمت را بالاتر از مثلث حفظ کنند، جفت TON/USDT می‌تواند از محدوده مقاومتی ۲ تا ۲٫۱۵ دلاری بالاتر رود. اگر خریداران موفق به انجام این کار شوند، این جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به هدف الگو در ۲٫۸۷ دلار برسد.


در مقابل، اگر قیمت نتواند بالاتر از مثلث حفظ شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی‌ها ادامه می‌دهند. شکستن زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۷ دلار) می‌تواند گاوها را به دام بیاندازد و این جفت را به سمت خط حمایت مثلث بکشاند.


تراست والت توکن

تراست والت توکن به راهپیمایی خود به سمت شمال ادامه می‌دهد که نشان می‌دهد معامله‌گران در سطوح بالاتر خرید می‌کنند و عجله‌ای هم برای برداشت سود ندارند. این موضوع، امکان گسترش روند صعودی را افزایش می‌دهد.


نمودار روزانه TWT/USDT. اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در ۲٫۷۳ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت TWT/USDT می‌تواند تا سطح روانی ۳ دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها برای متوقف کردن حرکت صعودی تلاش خواهند کرد. اگر خریداران بتوانند از این مانع عبور کنند، روند صعودی می‌تواند به هدف الگو در ۳٫۵۱ دلار برسد.


در مقابل، خرس‌ها احتمالا برنامه‌های دیگری خواهند داشت؛ زیرا سعی می‌کنند از مقاومت ۲٫۷۳ دلار دفاع کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲٫۳ دلار) برسانند، بار دیگر کنترل اوضاع را به دست خواهند گرفت.


اکسی اینفینیتی

اگرچه اکسی اینفینیتی در یک روند نزولی قوی بوده، اما اولین نشانه‌های تغییر روند را نشان می‌دهد. در تاریخ ۵ دسامبر، خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، همان‌طور که از فتیله بلند در کندل آن روز مشاهده می‌شود.


نمودار روزانه AXS/USDT. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند. این نشان می‌دهد که خریداران در تلاشند تا میانگین‌های متحرک را به حمایت تبدیل کنند.


میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد حرکت ممکن است به نفع گاوها تغییر کند. اگر قیمت صعود کند و بالاتر از خط روند نزولی حفظ شود، احتمال افزایش تا ۱۱٫۸۵ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود این سطح به عنوان یک مانع بزرگ در مسیر صعودی عمل کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، جفت AXS/USDT می‌تواند تا ۶٫۵۷ دلار کاهش یابد.


انتهای خبر

0
0