فرارسانه
1400/07/17
14:53
✅بررسی بازارهای فرابورس در اولین روز هفته 📌سه میلیارد برگه انواع اوراق مالی دست به دست شدند ⭕️فرابورس ایران امروز شاهد معامله بیش از سه میلیارد و...

✅بررسی بازارهای فرابورس در اولین روز هفته



📌سه میلیارد برگه انواع اوراق مالی دست به دست شدند



⭕️فرابورس ایران امروز شاهد معامله بیش از سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه انواع سهام و اوراق بهادار بود که ارزش این معاملات بالغ بر ۱۹ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان بود و در ۴۸۵ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری بازارهای فرابورس ، شاخص آیفکس ۳۵۱ واحد عقب نشینی کرد و به عدد ۲۰ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.



☸️نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد امروز دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفته‌است.



☸️همچنین در بازار اوراق‌اسلامی نیز ۱۸۸ میلیون برگه به ارزش ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و سایر ابزارهای این بازار معاملاتی به ارزش ۴۰۰میلیارد تومان داشتند.



☸️نمادهای آریا، بپاس، زاگرس، فجهان، ذوب، وسپهر و صبا بیشترین اثر را بر کاهش آیفکس داشتند.



☸️این در حالی بود که معاملات سهام نفت پاسارگاد، پخش البرز، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز و قاسم ایران با بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس، مانع افت بیشتر آن شدند.



☸️در جریان معاملات روز شنبه، ۱۷ مهر ماه نمادهای توسن، فجهان، دی، مدیریت، فرابورس ، وهامون و سپیدار در صدر فهرست پرتراکنش ترین نمادهای بازار قرار گرفتند.



☸️بررسی ها نشان می‌دهد در پایان معاملات روزجاری شکام با صف خرید بیش از ۲۷ میلیون سهمی برترین تقاضا را ثبت کرد. پس‌ازآن نمادهای اعتماد، اراد۶۱، اراد۵۰، آسامید و سپیدما قرار دارند.



☸️همچنین در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه‌گذاران برای خروج از نمادهای اعتماد، اراد۴۵، توسن، شاوان، فجهان، اوصا و غگلپا سنگین‌ترین صف‌های فروش را رقم زدند.



☸️بیشترین ارزش معاملات امروز بازارهای فرابورس متعلق به اوراق اراد درسررسیدهای مختلف بود، این در حالی است که سهام شرکت‌های بانک دی، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، مجتمع جهان فولاد سیرجان، صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم کارا و ذوب آهن اصفهان بیشترین حجم معاملات را داشتند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0