بورس پرس
1400/10/05
15:16
معاملات مشکوک زیرمجموعه ایران خودرو، چهار شرکت زراعتی و ۱۰ نماد دیگر

در روز افت ۱۴۸۹ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، چهار شرکت زراعتی به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان منفی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۱۴۸۹ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۴.۲ و ۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به پالایشگاه بندرعباس، بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا به همراه شستا با تقاضای ۳۳۵، ۲۹۰، ۲۷۸، ۲۲۹ و ۱۸۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۷ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، ایران خودرو دیزل شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۴.۳ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۸۴۱.۷ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های صنعتی بهشهر، ملی سرب و روی ، مرجان کار ، صنعتی پیام، سپنتا، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد ، سیمان فارس، کشاورزی و دامپروری مگسال ، معدنی دماوند، کشاورزی و دامپروری بینالود ، ایتالران، موتوژن ، گوشت مرغ ماهان و کشتیرانی دریای خزر معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه ایران خودرو، چهار شرکت زراعتی به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0