بورس۲۴
1402/02/04
11:18
فزر از رویدادهای جدید رونمایی کرد : تخمین ۹۰۰ تومان سود!!

فروش با دلار ۴۸۰۰۰ تومان ادامه دارد

فزر از رویدادهای جدید رونمایی کرد : تخمین 900 تومان سود!!

بورس۲۴ : مدیرعامل شرکت پویا زرکان آق دره به بورس۲۴ اعلام کرد : فعالیات معدنکاری شرکت پویا زرکان در فصل زمستان به دلیل برودت شدید هوا، مشابه سال های گذشته متوقف بوده و فروش شرکت اصلی از محل تولیدات و استخراج طول سال بوده است. عملیات معدنکاری در شرکت اصلی و تولید کنسانتره و تولید و فروش شمش در شرکت زیرمجموعه ، یعنی شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان (سهامی خاص) است.


به گفته رستمخانی ، شرکت پویا زرکان یک زیرمجموعه مهم به نام شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان (سهامی خاص) در مالکیت ۹۹ درصدی خود دارد. عملیات تولید کنسانتره و تولید و فروش شمش طلا در شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان است. صورت مالی سه ماهه منتشر شده فزر، تلفیقی نیست و لذا سود شرکت فوق که بیش از ۹۰ درصد سود خالص شرکت فزر در سال مالی گذشته را ایجاد نموده است، در سود سه ماهه فزر لحاظ نشده است.


آماری عجیب ؛ ۲۰۸ گرم تولید طلا در برابر ۲۵۷ گرم فروش


براساس صفحه ۳۱ گزارش تفسیری فزر، شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان در سه ماهه موفق به کسب ۵،۲۲۹ میلیارد ریال سود خالص گردیده است. این رقم معادل ۱،۷۴۳ ریال سود خالص به ازای هر سهم فزر است . بدین ترتیب فزر مجموعا بیش از ۱۷۵۰ ریال به ازای هر سهم در فصل زمستان محقق گردد. براین اساس، این شرکت بیش از ۲۰۸ کیلوگرم شمش طلا تولید و بیش از ۲۵۷ کیلوگرم معادل شمش طلا فروش داشته است.


مدیرعامل فزر با بیان این که سود سال مالی ۱۴۰۲ خود را ۹۰۳۰ ریال به ازای هر سهم پیش بینی شده است. توضیح داد : از جمله مفروضات شرکت قیمت اونس جهانی ۲۰۰۰ دلار و دلار آزاد ۴۸۰ هزار ریال است. شایان ذکر است که به دلیل ماهیت محصول طلا و نحوه فروش آن، فروش شرکت براساس دلار آزاد است. همچنین این شرکت فروش حدود نیمی از موجودی اول دوره و تولید سال جاری را در بودجه فروش ۱۴۰۲ برآورد نموده است. همچنین در حالی که تولید شمش طلا در زمستان ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۸ کیلوگرم بوده است، تولید فصلی شمش طلا برای دوره باقیمانده را کمتر از ۱۸۰ کیلوگرم برآورد نموده است که محافظه کارانه است. در مجموع شرکت از محل بالاتر بودن قیمت فعلی دلار آزاد نسبت به بودجه و افزایش تولید در کنار چشم انداز صعودی قیمت دلار، قابلیت افزایش سودآوری نسبت به پیش بینی فعلی ۹۰۳۰ ریالی به ازای هر سهم را دارد.

انتهای خبر

0
0