بورس پرس
1401/05/08
12:14
انتقاد نماینده مجلس از عدم اجرای درست قانون و عدم توسعه پتروپالایشگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس از عدم اجرای دقیق قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی و عدم احداث پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علیرضا ورناصری با انتقاد از عدم اجرای دقیق و درست قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی به خانه ملت گفت: این قانون در مجلس دهم به تصویب رسید و در مجلس یازدهم ۹ تبصره برای رفع برخی اشکالات و اجرای بهتر اضافه شد.


وی افزود: اگرچه استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی برای ساخت پتروپالایشگاه‌ها در این قانون مرسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها در گذشته مصوب شده بود اما از آنجا که جدی گرفته نشده بود کمیسیون انرژی چند اصلاحیه وارد کرد که مهمترین آن ارائه تنفس خوراک است. بدین معنی که دولت به این شرکت‌ها متناسب با سرمایه‌گذاری انجام شده، فرصت تسویه‌حساب بدهی می‌دهد.


ورناصری ادامه داد: یکی از اهداف مهم تصویب این قانون، خنثی‌سازی تحریم نفت و توسعه احداث پالایشگاه‌ها است. در واقع قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت ‌و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری مردمی به‌همراه تامین مالی خارجی و افزایش تولید، کارآفرینی و ارتقاء رشد اقتصادی از مهمترین موضوعات مرتبط با صندوق توسعه ملی در بودجه محسوب می‌شود اما جذب سرمایه‌گذار باید همراه با تسهیل در بروکراسی اداری و رفع موانع بانکی باشد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0