بتاسهم
1401/03/24
16:35
مجمع #فگستر 📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با تصویب صورت‌های مالی ، سود قابل تقسیم هر سهم را 150ریال مصو...

مجمع


#فگستر


📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با تصویب صورت‌های مالی ، سود قابل تقسیم هر سهم را ۱۵۰ریال مصوب کرد.



✅مجمع تکلیف کرد که سود سهامداران حقیقی تا پایان تیرماه واریز شود.



✅بارها برای پرداخت سود سنواتی که مربوط به یک دوره است، اطلاعیه داده‌ایم و حدود ۱۲درصد از سهامداران سود سنواتی خود را دریافت نکرده‌اند. با وجودی که شرکت در حال افزایش سرمایه است، بعد از اتمام روند افزایش سرمایه، فرآیند توزیع سود سنواتی دنبال و در چند ماه آینده از طریق سجام انجام خواهد شد.



📌در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:



✅در حال بررسی برای خودکفایی در تهیه خاک هستیم. با توجه به توانایی مالی و ظرفیت‌های که در بخش بازرگانی هلدینگ داریم، بازاریابی خوبی در داخل و خارجی داریم و نوسانات ارزی را مدیریت می‌کنیم. تلاش می‌کنیم که خاک مورد نیاز را با کیفیت و کمیت تهیه کنیم. بیشترین راندمان تولید را به دست آوردیم.



✅استراتژی افزایش سرمایه و خرید معادن جدید را در مجمع افزایش سرمایه توضیح خواهیم داد. دیروز زمان قانونی استفاده از حق‌التقدم به پایان رسیده است. اطلاعات مالی در این باره به‌زودی بررسی می‌شوند و طبق قانون زرین معدن باید، حق‌التقدم‌های باقی مانده را جمع کند. پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف ۳ هفته آینده روند قانونی افزایش سرمایه به اتمام برسد.



✅هیات مدیره اجازه ندارد که بیش از ۱۰ روز محصول را دپو کند و تا با قیمت بالاتر بفروشد. از سوی دیگر نمی‌توانیم قیمت‌های جهانی را پیش‌بینی کنیم و به امید قیمت بالاتر محصولات دپو کنیم. برای تامین نقدینگی هم باید فروش‌ها را مدیریت کنیم و نمی‌توانیم به انتظار افزایش قیمت‌ها، خیلی به تاخیر بیاندازیم.



✅نرخ انرژی نسبت به سال قبل ۵ برابر شده است. در مورد نرخ گاز همچنان چالش داریم، در حالی که شرکت گاز، نرخ را ۱۰ برابر، حدود ۲۲۰۰ تومان محاسبه کرده است، پرداخت‌های به صورت علی‌الحساب است. اگر شرکت گاز تعدیل نرخ را قبول کند، قیمت گاز به ۶۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند. ۵ درصد از هزینه‌های تمام شده مربوط به هزینه تامین انرژی است.



✅۱۰ هزار تن بودجه تولیدی شمش در سال ۱۴۰۱ دیده شده است. زرین معدن با تسویه درازمدت و پذیرفتن بدهی فگستر حمایت‌های لازم و سهامداری را این سهم دارد.



✅بهینه‌سازی خط تولید، توسعه و بازسازی واحد کیک‌شویی را دارد تا راندمان را بالاتر ببرد. مجموعه برای کاهش ریسک تامین دو سیاست مشارکت در مزایده‌ها برای خرید معدن و شرکت در پروسه آزادسازی پهنه‌های معدنی را دنبال می‌کند. برای دو محدوده پروانه اکتشاف صادرشده است. برای باقی محدوده ها در حال استعلام گرفتن از مراجع دولتی هستیم که بعد از اخذ مجوز در مورد آنها هم در کدال اطلاع‌رسانی می‌کنیم.



✅احتمال دارد که در آینده مدیریت، معادن مشترک، معادن موازی، استانی و منطقه‌ای ... از طریق به صورت یکپارچه‌سازی صورت بگیرد.



✅پیشنهاداتی برای قطع برق رسیده که در دو ماه تیرو مرداد انجام می شود. به نظر می‌رسد که شرکت‌ها با پذیرش ۲۰ رو قطعی موافقت کنند. این مساله این هفته تعیین تکلیف می‌شود.



✅سال آینده می‌خواهیم با از محل سود انباشته، افزایش سرمایه و سهام جایزه بدهیم.



✅در اعتراض سهامداری به عملکرد بازار گردان مبنی بر فروش در روزهای منفی، شرکت پاسخ داد که با بازارگردان جدید قرارداد بسته‌ایم، با پایان یافتن پروسه افزایش سرمایه، بازارگردان جدید کار خود را شروع می‌کند. از سوی دیگر سهامداران می توانند اعتراض خود را به سازمان اعلام کنند.



انتهای خبر

0
0