همفکران
1400/06/15
09:22
تغییر سهام سهامداران عمده/ عملکرد حقوقی ها در روز گذشته

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۲ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک تجارت ۱۵ میلیون از سهام بانک تجارت، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۲ میلیون و صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران نیز ۳ میلیون از سهام پست‌بانک ایران را خریداری کردند؛ اما در ادامه صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۵۰ میلیون و شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر ۴۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رساندند، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۷۰ میلیون از سهام بانک صادرات ایران را بفروش رساند.


در دارویی‌ها، برکت خریدارانی خرد داشت که دراین‌بین صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا با ۲۰۰ سهم بیشترین میزان را خریداری کرد اما صندوق سرمایه‌گذاری توازن کوروش نیز ۴ میلیون از سهام داروسازی امین را بفروش رساند، این صندوق در روز گذشته نیز فروشنده سهم‌های دارویی‌ها بود.


اما در فولادی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۳ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۱۶۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد اما شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۹۲ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند.


شرکت صادر فر که تاکنون بیش از ۷۷ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۱۶ ‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ۳۶ میلیون و شرکت صبا میهن ۱۰۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رساندند، اما موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی، ۱۳۶ میلیون و شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا میهن بیش از ۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کردند.


در های وب نیز، موسسه رفاه و تامین آتیه امید ۲ میلیون، شرکت آوای عرصه پارس ۲ میلیون و صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۴ میلیون از سهام داده گستر عصر نوین را بفروش رساندند، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه پارس ۲ میلیون از سهام مبین وان کیش را بفروش رساند.


شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان ۳۳ میلیون و شرکت سرمایه‌گذاری سلیم ۵ میلیون از سهام قند ثابت خراسان را بفروش رساندند در ادامه فروش‌ها شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نوردنا ۱۰ میلیون از سهام تراکتورسازی ایران، شخص حقیقی ۲۳ میلیون از سهام زر ماکارون، موسسه فرهنگی خدماتی ثامن‌الائمه ۲۰ میلیون از سهام بیمه کوثر، شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ۳۵ میلیون از سهام بیمه اتکایی ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین ۳۰ میلیون و صندوق صباگسترنفت وگازتامین ۲۹ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساندند همچنین شرکت عمران سرمایه آیریک خزر نیز ۲۴ میلیون از سهام پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس را بفروش رساند.




انتهای خبر

0
0