بورس پرس
1401/06/16
00:00
"درازی" با ۱۸۲۰۸ هزار ریال وارد بازارسهام شد/ آمار خریداران یازدهمین سهم جدید

عرضه اولیه ۶ درصد از سهام شرکت پخش رازی با تخصیص صرف به صندوق ها و با کف و سقف قیمتی شروع و هر سهم یازدهمین شرکت جدید با ۱۸ هزار و ۲۰۸ ریال معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرآیند عرضه اولیه ۶ درصد از سهام پخش رازی به صندوق های سرمایه گذاری با قیمت مبنای ۱۶۶۸ تومانی و دامنه قیمت ۱۴۳۴۵ تا ۱۹۰۱۵ ریالی با روش ثبت سفارش در فرابورس انجام و هر سهم با میانگین موزون ۱۸ هزار و ۲۰۸ ریال معامله شد.


براساس این گزارش ، عرضه "درازی" شامل سهمیه ۳ میلیون سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که ۴۱ صندوق اقدام به خرید این سهم کردند.


ارسال سفارش خرید برای سرمایه گذاران واجد شرایط صرفا توسط ایستگاه های معاملاتی (نامک) کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت و فروش ۵۰ درصد از سهام خریداری شده تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط امکان پذیر نیست. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید تامین سرمایه نوین است.


بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام ۱۰ شرکت انتقال داده های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا ، سیمان آبیک ، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی ، فولاد شاهرود و گلدیران عرضه اولیه شده و پخش رازی، یازدهمین سهم جدید سال بشمار می رود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0