آکادمی هلاکوئی
1401/06/17
22:40
افزایش سرعت و اضافه شدن ارتباطات زنجیره ای قابل اعتماد با ارتقاء الگوراند

بلاک چین اثبات سهام خالص (PPoS) الگورند با…

بلاک چین اثبات سهام خالص (PPoS) الگورند با آخرین ارتقاء پروتکل خود، ارتباطات متقابل زنجیره ای یا کراس چین و بهبود سرعت تراکنش را معرفی کرده است.


شبکه بلاک چین لایه ۱ اجرای State Proofs را در شبکه اصلی خود اعلام کرد که ارتباط قابل اعتماد بین پروتکل های مختلف بلاک چین را معرفی می کند. این ارتقا همچنین سرعت پردازش الگورند(Algorand) را از ۱۲۰۰ به ۶۰۰۰ تراکنش در ثانیه افزایش داد.


این ارتقا همچنین شامل ارائه ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان و همچنین قابلیت تصادفی زنجیره ای برای برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در حال اجرا در الگورند است. تصادفی بودن روی زنجیره یکی از ویژگی‌های کلیدی توافق PPoS الگورند است که در آن اعتبار‌دهنده‌های شبکه به‌رغم مقدار مربوط به توکن‌های الگورند(ALGO) به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.


همانطور که الگورند در یک پست اخیر Medium آن را باز کرد، State Proofs شواهد رمزنگاری از وضعیت الگورند هستند که به DAppها در سایر بلاک چین‌ها اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های الگورند را به‌طور مطمئن تایید کنند. این ارتقا همچنین اندازه بلوک را به ۵ مگابایت افزایش داد.


معرفی State Proofs به الگورند اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از واسطه، به طور ایمن به شبکه‌های بلاک چین مختلف متصل شود. قابلیت همکاری و اتصال زنجیره‌ای متقابل عمدتا توسط پل‌های زنجیره‌ای متقابل و شبکه‌های اعتبارسنجی که در زمان‌های اخیر در معرض سوءاستفاده‌های سطح بالا قرار گرفته‌اند، تامین می‌شود.


الگورند از حالت کوانتومی ایمن و قابل اعتماد خود به عنوان راه حلی برای ماهیت متمرکز نقاط ذخیره سازی در ارائه دهندگان خدمات زنجیره ای و پلتفرم های موجود استفاده می کند. بهره برداری از پل های زنجیره ای تنها در سال ۲۰۲۲ منجر به ضرر بیش از ۲ میلیارد دلاری شده است.


با توجه به اینکه اتریوم در آستانه گذار از اجماع اثبات کار به اثبات سهام (PoS) قرار دارد، ارتقاء الگورند به موقع است و ادغام قرار است در چند هفته آینده انجام شود. حرکت اتریوم به PoS قرار است مقیاس پذیری و کارایی شبکه را به شدت بهبود بخشد و ردپای کربن آن را کاهش دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0