سهم گلچین
1400/03/24
18:58
#مجمع #کرازی مجمع عادی عمومی سالانه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) به دلیل به حد نصاب نرسیدن با تاخیر و با حضور 61 درصد از سهامداران و ه...

#مجمع


#کرازی


مجمع عادی عمومی سالانه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) به دلیل به حد نصاب نرسیدن با تاخیر و با حضور ۶۱ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری است...



✅ شرکت در سال ۹۹ ، ۶۶ هزار و ۶۰۰ تن تولید داشت که رشد ۳ درصدی داشته است، همچنین ۷۴ هزار تن فروش داشته که بهترین فروش طی سال های اخیر بوده است.



✅ بعد از ادغام شرکت شیشه دارویی رازی و تاکستان هم افزایی خوبی در سود شرکت رخ داد و سود شرکت با ۱۵۰ درصد رشد به ۲۱۶ میلیارد تومان رسید.



✅ طبق آنچه به سازمان ارایه کرده ایم انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی به سود ۲۵۶ میلیاردی برسیم.



✅ تامین مالی طرح توسعه ۲۴۰ تنی، با توجه به فراز و نشیب های زیادی که در کل بازار سرمایه ایران در سال مالی مورد گزارش رخ داد انجام نشد؛ اما همچنان پیگیر هستیم تا در سال جاری این اقدام شکل بگیرد.




✅ در شرکت های فرعی این مجموعه نیز شاهد رشد سود شرکت بهین پویان صنعت از ۳۸ میلیارد ریال به ۹۴ میلیارد ریال و تغییر وضعیت شرکت آرا شیشه زرین از زیان به سود بودیم.



#مجمع


#کرازی



در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص اینکه چرا قیمت شیشه های دارویی رشد کم تری نسبت به شیشه های غذایی داشته گفته شد:



✅ به دلیل شرایط کرونا، رعایت فاصله ها و ماسک زدن ها، به صورت چشمگیری مصرف دارو در کشور کم شده است. بنابراین امسال تقریبا بین ۵۰ درصد سفارشات شیشه های دارویی کاهش پیدا کرده، و به دلیل تنوع در تولیدات واحد فروش بر روی دیگر محصولات تاکید داشته است.



✅ مواد غذایی و استفاده از کنسروها به دلیل کرونا پر طرفدار شده و درخواست شرکت ها بسیار زیاد بود و بنابراین به دلیل افزایش تقاضا، افزایش قیمت را بر روی محصولات غذایی اعمال کردیم.



این مجموعه شیشه واکسن تولید نمی کند.



#مجمع


#کرازی


در انتهای مجمع عادی عمومی سالانه شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی( کرازی) با تایید هیئت مدیره به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود تصویب شد.



لازم به ذکر است سود از طریق سجام پرداخت خواهد شد و طبق رایزنی هایی که با سجام صورت گرفته این سود در یک فقره در تاریخ ۲۸ تیر ماه پرداخت خواهد شد.



#مجمع


#کرازی


در پاسخ به سوالات سهامداران:



✅ زمانی تخمینی برای بهره‌برداری پروژه ۲۴۰ میلیونی: رازی چند کار در سال های اخیر انجام داد، طرح ادغام طول کشید اما انجام شد، طرح توسعه در حال پیگیری است اما موانع و مشکلاتی دارد. در خصوص صرف سهام به اوضاع بد بورس خوردیم و شرکت تامین سرمایه حاضر به قبول آن نشد.


وام ۵۰۰ میلیون تومانی که بانک صادرات برای شرکت در طرح قبول کرده اقدام خوبی بود و کار شروع شده است ، طرحی همانند این پروژه در شرایط نرمال بین ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد.



✅ با توجه به توزیع سود کم، برنامه شرکت برای سود انباشته شرکت چیست:


با توجه به طرح توسعه و افزایش سرمایه ای که بابت طرح توسعه خواهیم داشت بنابراین ترجیح دادیم سود زیادی توزیع نکنیم.




✅ بازار صادراتی به چه صورت است:


طبق برنامه قرار بود تا ۳۰ درصد از تولیدات صادر شود و قرارداد آن ها نوشته شده است ، امسال بیشترین صادرات را از نظر نرخی خواهیم داشت.



#مجمع


#کرازی


افزایش سرمایه ۱۴۴۰ درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که قرار بود به تصویب برسد، به دلیل مالیات انتقالی و مشکل قانونی با مسائل و‌مشکلاتی روبرو شد اما در نهایت این افزایش سرمایه در مجمع تصویب شد.



این افزایش سرمایه ۱۴۴۰ درصد خواهد بود و سرمایه شرکت از ۱۲۰ میلیاردتومان به ۱۸۵۰ میلیاردتومان خواهد رسید.



با این اقدام، ارزش منصافانه دارایی‌ها واقعی خواهد شد و حد اعتباری شرکت بهبود خواهدیافت.



انتهای خبر

0
0