اقتصاد آنلاین
1399/12/16
15:06
آخرین خبرها از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران از پذیرش پتروشیمی تبریز در هیات پذیرش و درج نماد این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، محمد امین قهرمانی، مدیرپذیرش بورس اوراق بهادار تهران در خصوص آخرین اطلاعات از «عرضه اولیه پتروشیمی تبریز » در بورس گفت: فرآیند پذیرش این شرکت در بورس تهران انجام شده است و این شرکت اکنون برای درج نماد در حال انجام برخی اقدامات است.


وی علت عدم درج این نماد را تا به امروز عدم ارائه برخی مستندات از سوی ناشر عنوان کرد و گفت: برای درج نماد این شرکت بر روی تابلوی بورس بندهایی وجود دارد که در انتظار ارائه مدارک از سوی ناشر و تامین نظر هیات پذیرش است.


قهرمانی عرضه اولیه این شرکت را تا قبل از پایان سال دور از انتظار دانست و تصریح کرد: اکنون ۹ شرکت دیگر درج نماد نیز شده‌اند، اما عرضه اولیه آنها برای سال آینده انجام خواهد شد و احتمالا در روزهای مانده از سال عرضه نخواهند شد.


مدیرپذیرش بورس اوراق بهادار تهران دلیل عدم انجام عرضه اولیه این نمادها را با وجود دو هفته کاری شرایط کنونی بازار عنوان کرد و افزود: شرکت های مدیریت سرمایه مدار، تامین سرمایه تمدن، لیزینگ کارآفرین، لیزینگ اقتصاد نوین، گروه مدیریت سرمایه ارزش بر صندوق بازنشستگی، سفید ماکیان و ...فرآیند پذیرش و درج نماد خود را طی کرده و اکنون مهیای عرضه اولیه هستند.


وی در پاسخ به این سوال که چرا عرضه اولیه ها چهارشنبه انجام می شود؟ نیز گفت: به دلیل بالا بودن حجم سفارشات در عرضه های اولیه و نیاز زمانی سامانه برای پردازش معاملات آنها معمولا عرضه اولیه ها روز چهارشنبه انجام می شود تا در ۲ روز تعطیل بازار امکان تخصیص سهم به کدها وجود داشته باشد.


انتهای خبر

0
0