ایبنا
1400/09/13
14:09
تداوم شیب منفی شاخص کل بورس در آغاز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷ واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه سیزدهم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۵۲ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۲۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۱۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۱۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر ) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، کبافق، کترام و ختور بود. همچنین نماد معاملاتی ساربیل(سیمان آرتا اردبیل) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دلقما، لخزر، پسهند و وسینا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0