بورس پرس
1401/03/31
10:49
دو قاب از فروش و تولید ماه گذشته صنایع مهم بورسی و معرفی ترین ها

وضعیت صنایع بورسی در ماه گذشته نشان می دهد تمام صنایع افزایش فروش داشتند اما دو صنعت کانه‌های فلزی و فلزات اساسی با کاهش فروش و تولید همراه بودند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مدیریت برنظارت ناشران سازمان بورس درباره آخرین وضعیت صنایع مهم بورسی و فرابورسی در گزارش عملکرد فروش و تولید در اردیبهشت اعلام کرد: تمام صنایع بورسی بجز استخراج کانه‌های فلزی افزایش در فروش را تجربه کردند و طی آن مجموع فروش صنایع بالغ بر ۱۹۰ هزار هزار میلیارد تومان بود که نسبت به اولین ماه سال ۳۹ هزار میلیارد تومان بیشتر است.


براساس این گزارش، جزییات نشان می دهد صنعت بیمه و صندوق بازنشستگی با ۱۱۵ درصد رشد نسبت به فروردین در صدر افزایش فروش صنایع بورسی قرار دارد و میزان فروش ماه گذشته شرکت های بیمه افزون بر ۵۷.۱ هزار میلیارد تومان بود. در رتبه های بعدی هم صنایع غذایی و آشامیدنی، خودرو و ساخت قطعات با رشد فروش ۹۲ و ۵۹ درصدی ایستادند


در این میان صنعت استخراج کانه‌های فلزی با کاهش دو درصدی، کمترین میزان افزایش فروش را داشت و صنعت بانکداری هم و رایانه هم با رشد تنها یک و سه درصدی در انتهای جدول جا خوش کردند.



آمار تولیدات صنایع


بررسی فروش صنایع در ماه گذشته هم حکایت از آن دارد که صنعت خودرو و ساخت قطعات، ۶۸ درصد بیشتر از اولین ماه سال (۴۸ هزار و ۵ دستگاه) ۸۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه تولید کرده که ناشی از رشد ۶۳، ۷۱ و ۹۷ درصدی شرکت های ایران خودرو ، سایپا و پارس خودرو است.


دو صنعت استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی هم با رشد ۴ درصدی قادر به تولید بیش از ۷.۷ و ۴.۳ میلیون تن محصول شدند اما شرکت های فلزات اساسی با تولید بیش از ۲.۵ میلیون تنی نشان از افت ۴ درصدی تولید داشتند.



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0