بورس۲۴
1399/03/10
17:25
مقایسه بازارهای بورس، طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت

بازار سرمایه با افت ۴.۹ درصدی و بازارهای ارز(دلار) و سکه به ترتیب با کاهش ۰.۸ و ۱.۳۴ درصدی هفته گذشته را پشت سر گذاشتند.

بورس۲۴ : بازار سرمایه با افت ۴.۹ درصدی و بازارهای ارز(دلار) و سکه به ترتیب با کاهش ۰.۸ و ۱.۳۴ درصدی هفته گذشته را پشت سر گذاشتند.


مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۸۳، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۹ درصدی و بازار سکه با افزایش ۲۲.۸ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افت ۴.۹درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب کاهش ۰.۸ و ۱.۳۴ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های استخراج سایر معادن با ۲۱۵.۸درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۴.۱ درصد، محصولات چوبی با ۱۱.۷ درصد، حمل و نقل با ۲.۳ درصد و قند و شکر با ۲.۳ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۳.۴ درصد، مخابارت با ۱۳ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۹.۴ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۸.۷ درصد و استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی بجز اکتشاف با ۷.۹ درصد بیشترین اثر منفی را بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشتند.


همچنین گروه‌های خودرو و ساخت قطعات با ۱۴۲۶۷میلیون سهمی، بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۶۳۴۴میلیون سهمی، فلزات اساسی با ۱۴۱۸میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۰۶۸میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۷۴۰ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۷۳۹میلیون سهم، شرکت‌های چندرشته‌ای با ۷۱۸میلیون سهم و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۶۸۹ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


انتهای خبر

0
0