بورس پرس
1400/06/11
00:00
معاملات مشکوک یک بانک، دو سیمانی، زیرمجموعه "خودرو"، دو انبوه ساز + ۹ نماد

در روز رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی شاخص، بانک بورسی، دو سهم سیمانی، زیرمجموعه ایران خودرو، دو انبوه ساز به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی و از ورود به کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۹.۹ و ۱۶.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی با داد و ستد ۱.۶ و ۱.۳ میلیارد سهم و پالایشگاه بندرعباس، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، پارس خودرو به همراه سایپا با تقاضای بیش از ۵۸۶، ۵۳۴، ۵۱۸ و ۵۰۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۶ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری توسعه و عمران اردبیل شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۱.۲ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۷ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمان ممتازان کرمان ، سر مایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی ، محور خودرو (زیرمجموعه ایران خودرو) ، گرانیت بهسرام، سیمان مجد خواف، گروه توسعه هنر ایران، بانک کارآفرین، معدنی دماوند ، قند ثابت خراسان ، بیسکویت گرجی ، بیمه آرمان ، تراکتورسازی ایران، کارتن ایران و کابل البرز مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک کارآفرین، دو سهم سیمانی، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت از گروه انبوه سازی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0