تحلیل برای سود
1400/08/01
15:56
📝گزارش بازار روز شنبه 1 آبان ماه 1400 🔴 بازار سرمایه در اولین روز آبان ماه، تماماً قرمز آغاز بکار کرد و با 28 هزار و 616 واحد افت، در ارتفاع 1 م...

📝گزارش بازار روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار سرمایه در اولین روز آبان ماه، تماما قرمز آغاز بکار کرد و با ۲۸ هزار و ۶۱۶ واحد افت، در ارتفاع ۱ میلیون ۴۰۷ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت. در اولین دقایق بازار، نمادهای فولاد و های وب ، به دلیل گزارش های خوبشان، از معدود نمادهای سبزپوش بازار بودند. سنگین ترین صف فروش ها را در گروه های پالایشی، شیمیایی و بانکی ها شاهد بودیم. در دقایق پایانی بازار حدود ۲۹۰ نماد معاملاتی در صف فروش قرار داشتند.



🔴 شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۲.۳ درصدی و عقب نشینی ۹ هزار و ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۳۸۸ هزار و ۸۴ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «پارسان» «پارس» « شپدیس» «وغدیر» «تاپیکو» «فملی» «شپنا» «شبندر» «نوری» و«ومعادن» بیشترین نقش را در افت امروز شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «اپال» «کالا» «انرژی ۳ » «البرز» و «دلر» از معدود نمادهای مثبت و تاثیر گذار بر شاخص امروز بودند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز با افت ۲۹۰ واحدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «آریا» «زاگرس» «ومهان» «شگویا» «ذوب» «صبا» یبشترین تاثیر را بر منفی شاخص کل فرابورس داشتند و در مقابل نمادهای «هرمز» «غصینو» «بپاس» «فرابورس» و «شبصیر » بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.



🔴 نمادهای «فولاد» «فسبزوار» «شتران» «خودرو» «کیمیاتک» جزو نمادهای پرتراکنش بورس بودند و در سمت فرابورس نمادهای «توسن» «فجهان» «فرابورس» «مدیریت» و «کرمان» نمادهای پرتراکنش بازار فرابورس بودند.



🔴 ارزش معاملات خرد بازار امروز ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته، ۵ درصد افزایش داشت.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد ۲۶۸ نماد به ارزش ۱۳۳۸ میلیارد تومان در صف فروش و در مقابل ۴۶ نماد به ارزش ۳۶۳ میلیارد تومان در صف خرید قرار داشتند.



🔴تراز پول حقیقی در سهام منفی ۳۲۴ میلیارد تومان و در درآمدثابتها مثبت ۱۴۲ میلیارد تومان بود.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۶.۴ تومان بود در حالیکه سرانه فروش هر کد حقیقی به ۱۴.۷ میلیون تومان رسید.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزات اساسی» « محصولات شیمیایی» « سرمایه گذاری ها » «خودرو و ساخت قطعات » « فرآورده های نفتی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «آریان» «فولاد» «فملی» «کالا» «شتران» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «مواد و محصولات دارویی » «اطلاعات و ارتباطات» «حمل و نقل انبارداری و ارتباطات » «ساخت محصولات فلزی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « محصولات شیمیایی» « سرمایه گذاریها» « فلزات اساسی» «فرآورده های نفتی » و «بانکها و موسسات اعتباری » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فولاد» « شبصیر» «اتکای» «های وب » «هرمز» «حآفرین» و «دکپسولح» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «آریان» «فملی» «پارسان» «فجهان» «تاپیکو» «وغدیر» «شپدیس» «شتران» بیشترین ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بازار امروز ۷۶۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در معاملات سهام و حق تقدم به ثبت رسید.



🔴 در نمادهای «هرمز» «دلر» «غشصفا» شاهد ورود پول هوشمند و در نمادهای «آریان» «پارس» «شصفها» شاهد خروج پول هوشمند بودیم.



📝برخی از اخبار منتشر شده:



🔵 پرایس: مذاکرات وین باید دقیقا از همان نقطه پایان شروع شود؛


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: آمریکا، سه کشور اروپایی و اعضای «گروه ۱+۵» در این باور که دیپلماسی موثرترین روش در قبال ایران است، متحد و هم‌نظرند.



🔵 فرانسه: درخواست توقف فعالیت‌های هسته‌ای «بی‌سابقه» ایران؛


فرانسه خوستار توقف «فعالیت‌های تازه و بی‌سابقه هسته‌ای ایران» شد و این کشور را به بازگشت سریع به مذاکرات فراخواند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در حالی از «لحظه بحرانی» برای نجات توافقنامه هسته‌ای وین سخن گفت که حدود چهار ماه از توقف مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران در وین می‌گذرد.

انتهای خبر

0
0