آکادمی هلاکوئی
1400/03/31
11:20
تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه ۳۱ خرداد

اتریوم، درست همانند بیت کوین، یک روند نزولی…

اتریوم، درست همانند بیت کوین، یک روند نزولی پیوسته را از سطوحی بالاتر از تراز ۲۴۰۰ دلار شروع کرد. اتر (ETH) برای حرکت به سمت یک منطقه نزولی، با قیمتی زیر سطوح حمایتی ۲۲۵۰ و ۲۱۲۰ دلار معامله شد.


قیمت این ارز رمزپایه پیشرو زیر منطقه حمایتی ۲۱۰۰ دلاری شکست و در حدود ۲۰۴۱ دلار موفق به کف سازی شد. اخیرا، اتر با آغاز یک روند بهبود مناسب روبرو شده و توانست از سطح ۲۲۰۰ دلار عبور کند. هرچند، هنگام عبور از سطوح مقاومتی ۲۲۵۰ و ۲۲۸۰ دلار ناکام ماند.


در حال حاضر، اتر با قیمتی بسیار کمتر از ۲۲۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ معامله می شود (۲۰۳۱ دلار در زمان نگارش مطلب). به این ترتیب، اتر روند نزولی خود را از سر گرفت و قیمت آن زیر سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی حرکت صعودی کف نوسانی ۲۰۴۱ دلار به سقف قیمت ۲۲۷۶ دلار شکسته شد.


در حال حاضر اتر با قیمتی نزدیک به سطح حمایتی ۲۰۸۰ دلار معامله شده و در حال آزمایش سطح اصلاحی ۷۶.۴٪ فیبوناچی حرکت صعودی ۲۰۴۱ دلار به ۲۲۷۶ دلار می باشد.


نمودار اتریوم 3 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه 31 خرداد

اولین مقاومت اصلی در برابر صعود این ارز نزدیک به سطح ۲۱۵۰ دلار است. در حال حاضر مقاومت اصلی در نزدیکی سطح ۲۲۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) در حال شکل گیری است. در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD نیز یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی نزدیک به ۲۲۲۰ دلار در حال تشکیل است.


اگر اتریوم نتواند سطوح مقاومتی ۲۱۵۰ و ۲۲۵۰ دلار را پشت سر بگذارد، احتمالا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح ۲۰۵۰ دلار می باشد.


اکنون حمایت اصلی نزدیک به سطح ۲۰۰۰ دلار شکل می گیرد. شکست نزولی قیمت زیر آخرین کف قیمت تشکیل شده و سطح حمایتی ۲۰۰۰ دلار می تواند با افت شدید قیمت همراه شود. در چنین حالتی، قیمت اتر در کوتاه مدت به سمت تراز ۱۸۵۰ دلار کاهش می یابد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز ETH/USD در منطقه نزولی شتاب می گیرد.


RSI ساعتی برای جفت ارز ETH/USD در حال حاضر زیر سطح ۵۰ است.


حمایت اصلی: ۲۰۰۰ دلار


مقاومت اصلی: ۲۲۵۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: newsbtc



انتهای خبر

0
0