بورس۲۴
1401/10/26
13:16
ورود بی سابقه پول به بازار در سال جاری؛ ۱,۰۴۰ میلیارد تومان

طی معاملات امروز ۹۳ درصد از نمادها نسبت به روز معاملاتی قبل با افزایش قیمت همراه شدند. تقاضا در بازار به حدی زیاد بود که در پایان ۲۶۴ صف خرید در بازار وجود داشت که جمع ارزش آن ها به ۱,۱۵۰ میلیار تومان می رسید. در حالی که تنها ۱۴ صف فروش در بازار دیده شد که مجموع ارزش آن ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

ورود بی سابقه پول به بازار در سال جاری؛ 1,040 میلیارد تومان

بورس۲۴ : طی معاملات امروز ۹۳ درصد از نمادها نسبت به روز معاملاتی قبل با افزایش قیمت همراه شدند. تقاضا در بازار به حدی زیاد بود که در پایان ۲۶۴ صف خرید در بازار وجود داشت که جمع ارزش آن ها به ۱,۱۵۰ میلیار تومان می رسید. در حالی که تنها ۱۴ صف فروش در بازار دیده شد که مجموع ارزش آن ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود.


ارزش معاملات خرد با ۳۱ درصد رشد نسبت به روز شنبه به حدود ۸,۹۲۰ میلیارد تومان رسید. پرمعامله ترین گروه ها بانک ها و موسسات، خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بودند.


امروز حقیقی ها حدود ۱,۰۴۰ میلیارد تومان سرمایه نو به بازار تزریق کردند که این رقم در معاملات روزانه سال جاری بی سابقه است. در صندوق های با درامد ثابت قابل معامله اما شاهد خروج حدود ۵۲۰ میلیارد تومان سرمایه خرد بودیم.


بیشترین ورود پول خرد به گروه های بانک ها و موسسات، دارویی، خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی و شیمیایی و نمادهای وبصادر، خبهمن، وبملت، بجهرم، قاسم، ذوب، توسن، وپاسار، وآذر، خدیزل، شپدیس و برکت صورت گرفت.


گروه های پیمانکاری صنعتی، استخراج نفت گاز، کاشی و سرامیک و عمده فروشی و همچنین نمادهای فملی، خکاوه، نوری، فارس، کرمان، شگویا، بترانس، آریا، بپاس، واحیا و خنصیر شاهد بیشترین خروج پول خرد و عمده ترین حمایت حقوقی ها بودند.


در پایان شاخص کل رشد حدود ۳۷ هزار واحدی معادل ۲,۲۵ درصد را ثبت کرد و بر فراز ارتفاع ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار واحد ایستاد. فولاد، فملی، شستا، میدکو، فارس، وبملت و کگل بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص کل ایفا کردند.


شاخص هموزن نیز با افزایش بالغ بر ۱۵ هزار واحدی به بالای ارتفاع ۵۲۰ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۴۳۱ واحد رشد را ثبت کرد و در ارتفاع ۲۱,۳۷۶ واحد ایستاد.

انتهای خبر

0
0