بورس۲۴
1402/02/26
23:23
برگزاری نشست خبری عرضه اولیه بهار رز عالیس چناران

نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «بهار رز عالیس چناران» با حضور مدیران مجموعه برگزار شد...

برگزاری نشست خبری عرضه اولیه بهار رز عالیس چناران

بورس۲۴ : نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «بهار رز عالیس چناران» با حضور مدیران مجموعه برگزار شد.


در ابتدای این نشست علی‌اصغر فیاض، رئیس هیئت‌مدیره شرکت «بهار رز عالیس چناران» با اشاره به اینکه از ابتدا شعار مجموعه عالیس «سلامت، خدمت و توسعه» بوده است، گفت: نتیجه عملی شدن این شعار عملکرد ۱۴ ساله عالیس است که امروز توسط این مجموعه برای بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.


وی کیفیت، سلامت و احترام به مردم را سرلوحه کار عالیس دانست و گفت: کیفیت از مواد اولیه خوب، تکنولوژی به‌روز و تولید بهترین محصول نشات می‌گیرد که در عالیس هم این رویه اجرا می‌شود.


علی‌اصغر فیاض با اشاره به اینکه برای انتخاب اسم «عالیس» بیش از یک سال وقت صرف شد، گفت: این مجموعه در هر موردی به‌صورت ریشه‌ای و کلیدی تصمیم‌گیری کرده و حتی یک روز هم برنامه‌های توسعه‌ای را متوقف نکردیم.


به گفته وی این مجموعه در سال ۱۳۸۱ به میزان ۹ هکتار زمین را در شهرک صنعتی چناران تحویل گرفت و اولین خط تولید را با تکنولوژی روز همان دوره راه‌اندازی کرد.


همچنین در سال ۱۳۹۸ خطوط شیشه در این مجموعه راه‌ا‌ندازی و تلاش شد که با بهترین تکنولوژی، این خط تولید نیز کار خود را آغاز کند.


رئیس هیئت‌مدیره عالیس ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک شرکت‌های دیگری نیز به تولید برسند و در حال حاضر مجموعه‌ای لبنی در کرمانشاه در دست راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود ظرف دو الی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.


در ادامه این جلسه، محمد ثریانژاد مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی به‌عنوان مشاور عرضه و پذیرش شرکت عالیس گفت: شالوده و اساس مجموعه عالیس بحث تقویت تولید است. همچنین درآمد مجموعه همواره برای بحث توسعه و رشد تولید صرف شده است.


به گفته وی استراتژی سهامداران این مجموعه منطبق با توسعه و تداوم تولید پرقدرت است.


محمدتقی فیاض، نایب رئیس هیئت‌مدیره مجموعه عالیس گفت: سیستم پخش بسیار قوی از مهم‌ترین مزیت‌های ما از شروع فعالیت بوده است. نگاه ویژه بعدی تاکید بر کیفیت خالص تولیدات بود. سلامت مواد اولیه از ویژگی‌های بسیار مهم عالیس به شمار می‌رود.


وی با تاکید بر اینکه این مجموعه همچنین اعتقاد اساسی به سیستم‌سازی و به‌روزرسانی دائمی دارد تا در مسیر جهانی‌شدن قرار بگیرد، افزود: برای پخش محصولات تولیدی، شرکت پخشی به نام «توسن پخش ستاره کیش» تاسیس شد که محصولات کارخانجات عالیس را به‌صورت انحصاری پخش می‌کند و بر اساس استراتژی‌ها به‌صورت سالانه برنامه‌ها به‌روزرسانی می‌شود.


فیاض ادامه داد: در بحث فروش و بازاریابی نیز به‌صورت کاملا تخصصی برنامه‌ریزی‌شده و تولید بر اساس نیاز مردم است، به همین دلیل نیز ما در عالیس خط تولید پایلوت داریم.


وی تمایز این مجموعه را نسبت به رقبا بحث سلامت‌محوری و تولید محصولات خاص به‌خصوص شیر و شیرهای طعم‌دار عنوان کرد و گفت: اگر قرار بود ما محصولی مشابه سایر کارخانجات تولید کنیم، مزیت رقابتی نداشتیم.


فیاض درخصوص فروش صادراتی عالیس گفت: امروز بازار حوزه خلیج‌فارس، عراق، پاکستان و افغانستان را بسیار خوب در اختیار داریم که مهم‌ترین دلیل خط تولید و تکنولوژی به‌روز این مجموعه است.


جواد صادقی‌پناه مشاور اقتصادی عالیس به راه‌اندازی دو شرکت زیرمجموعه عالیس اشاره کرد و گفت: این مجموعه به سبب تشابه در تولید محصولات بهار رز با شرکت‌های هم‌گروه، دو شرکت را زیرمجموعه خود قرارداد.


به این ترتیب دو شرکت چشمه نوشان خراسان و نیم رز چناران به ترتیب با ظرفیت تولید ۱۰۵ میلیون لیتر و ۱۴۶ میلیون لیتر در اختیار بهار رز عالیس چناران است که با ظرفیت ۹۰ درصد در حال تولید هستند.


شرکت توسن پخش ستاره کیش نیز از زیرمجموعه‌های این مجموعه به شمار می‌رود.


پیش بینی ۱۵۰ درصد رشد فروش عالیس


صادقی پناه گفت: فروش حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته محقق شد و سود هم به همین تناسب رشد کرد. سال گذشته ۱۰۰ درصد فروش محقق شد و طی ۹‌ماهه ۵۸۰ میلیارد تومان سود شناسایی کردیم که پیش‌بینی می‌شود در ۱۲ ماهه بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته باشیم.


مشاور اقتصادی عالیس گفت: انتظار داریم با فرض ثبات حجم فروش در سال ۱۴۰۵ بیش از ۳ هزار و‌۸۰۰ میلیارد تومان فروش در این مجموعه داشته باشیم.


صادقی پناه گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرعی نیز به ارزش دفتری ثبت شده است و بر اساس آنچه در نیمه دوم ۱۴۰۱ در گزارش ارزش‌گذاری لحاظ شده ۱۳۶۰ میلیارد تومان فروش واقعی محقق کردیم و پیش‌بینی هم همین بوده است.


وی گفت: نکته دیگر اینکه ظرفیت اسمی، ۱۸۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر است و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت خالی این شرکت به زودی تکمیل شود.


صادقی پناه گفت: در سال ۱۴۰۱ طی مدت ۶ ماهه ۱۸۶۰ میلیارد تومان فروش و ۹ ماهه ۲۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۲ ماهه تقریبا حدود ۴ هزار میلیارد تومان فروش این شرکت بوده و عالیس در افق ۵ ساله به حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فروش خواهد رسید.


محمد تقی فیاض گفت: ما در هر محصول رقبایی داریم و با این رقبا به شکل سلامت و سالم و دوستانه و حتی ممکن است تبادل نظر و جلسات مشترک داشته باشیم و همکاری کنیم.


وی گفت: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بهاران چناران شرکت میکروز چناران است که این شرکت ۱۰۵ میلیون لیتر ظرفیت دارد و حدود ۱۰۶ میلیون لیتر تولید داشته است و در ضریب بالای ۹۰ درصد ما از ظرفیت اسمی کارخانه بهره‌برداری می‌کنیم.


به گفته وی، این کارخانه هم ۱۰ سال معافیت مالیاتی دارد و این معافیت مالیاتی به سبب هوشمندی عزیزان بوده است که در مناطقی کارخانه را دایر کرده‌اند که معافیت‌ها و تسهیلات دولتی برای آن در نظر گرفته‌اند، ضمن کارآفرینی و اشتغال‌زایی که برای عموم جوانان و فارغ‌التحصیلان مختلف دانشگاهی که در منطقه چناران ایجاد شده است یک مزیت اقتصادی مثبت هم برای شرکت ایجاد شده است.


فیاض گفت: روند رشد درآمد عملیاتی ما در شرکت چناران حدود ۹۴ درصد سالانه بوده است و در سنوات گذشته رشد خوب فروش از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ داشته‌ایم که در ۶ ماهه ۴۵۰ میلیارد تومان فروش و در ۹ ماهه به ۹۰۰ میلیارد فروش رسیده‌ایم.

انتهای خبر

0
0