بااقتصاد
1400/12/28
13:53
دادوستد بیش از ۲۸ میلیون گواهی سپرده کالایی/ زعفران در صدر ایستاد

طی هفته ای که گذشت، زعفران نگین نیز با کسب سهم ۷۰ درصدی از ارزش کل معاملات بالاترین جایگاه را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، ۲۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۴۵ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۴۷۷ میلیارد تومان در هفته چهارم اسفند دادوستد شد. سیمان بیشترین حجم و زعفران نگین بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.


طی هفته ای که گذشت، تعداد ۱۷ میلیون و ۸۷۴ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش حدود ۱۱ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان در حالی معامله شد که این دارایی پایه بیشترین حجم معاملات را با کسب سهم ۶۳ درصدی رقم زد.


زعفران نگین نیز با کسب سهم ۷۰ درصدی از ارزش کل معاملات بالاترین جایگاه را از آن خود کرد. در نماد معاملاتی گواهی سپرده زعفران نگین ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۰۷ ورقه بهادار مبتنی بر زعفران نگین ارزش بیش از ۳۳۶ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان دادوستد شد. با این عملکرد، ۳۳ درصد از حجم کل معاملات نیز به این دارایی پایه اختصاص یافت.


معامله گران تعداد یک میلیون و ۶۳ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش نزدیک ۱۳۰ میلیارد تومان را خریدند تا این دارایی پایه بعد از زعفران نگین بیشترین ارزش معاملاتی را با کسب سهم ۲۷ درصدی از ارزش کل بازار ثبت کند.


معامله گران در نخستین هفته معاملاتی گواهی سپرده شیشه فلوت نیز تعداد ۷۵۳۴ ورقه بهادار مبتنی بر این دارایی پایه را نیز در حالی خریدند که ارزش تقریبی ۸۵۰ میلیون تومان را در پی داشت.


ارزش معامله ۵۷۸۲ گواهی سپرده برنج طارم نیز به رقم ۳۵۲ میلیون تومان بالغ شد.


در این هفته تعداد ۱۶۳۸ گواهی سپرده زیره سبز، ۱۹۷ گواهی سپرده نخود و ۸۷ گواهی سپرده کشمش نیز در مجموع به ارزش بیش از ۱۷۲ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت./کالاخبر


انتهای خبر

0
0