بورس۲۴
1400/06/07
17:02
ارزش معاملات خرد روزانه به بالاترین حد خود از ۹ دی ماه تا کنون رسید؛ ۱۷،۳۹۰ میلیارد تومان

امروز شاهد خروج پول خرد از گروه های شیمیایی، بانکی، فرآوده های نفتی، خودرویی، چند رشته ای صنعتی، سیمانی و فلزی و تزریق بخشی از آن به گروه های دارویی، مخابرات، قند و شکر بودی. صدرنشین خریدهای حقیقی از حقوقی: کاوه، غناب، کروی، اخابر، وهامون، فخوز، قثابت، شاوان، بهپاک، دلر بودند.

ارزش معاملات خرد روزانه به بالاترین حد خود از ٩ دی ماه تا کنون رسید؛ ١٧،٣٩٠ میلیارد تومان

بورس۲۴ : در روز یکشنبه هفتم شهریور ماه در بازار سرمایه ۱۹ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان داد و ستد انجام شد که ۹۰ درصد از این مبلغ مربوط به معاملات خرد بود. امروز رکورد ارزش معاملات خرد روزانه باز هم شکست و با رسیدن به مبلغ ۱۷،۳۹۰ میلیارد تومان به بالاترین حد خود از ۹ دی ماه تا به امروز رسید.


در مرحله پیش گشایش ارزش صفوف خرید بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بود. در پایان بازار ارزش صفوف خرید به کمتر از ۷۸۰ میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش به بیش از یک هزار میلیارد تومان تغییر یافت.


حقیقی ها امروز حدود ۱،۱۰۸ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که بخش عمده این مبلغ به ترتیب از گروه های محصولات شیمیایی، بانکی، فرآوده های نفتی، خودرویی، چند رشته ای صنعتی، سیمانی و فلزی خروج یافت.


در ۵ دقیقه ابتدایی بازار امروز شاخص لباس سبز بر تن داشت و با رشد ۶ هزار واحدی نسبت به دیروز تا محدوده ۱ میلیون و ۵۸۱ هزار واحد رشد کرد اما در نیم ساعت بعدی یعنی از ۹ و ۵ دقیقه تا ۹ و ۳۵ دقیقه فشار عرضه ها زیاد شد و شاخص کل منفی شد و به محدوده ۱ میلیون و ۵۷۲ هزار واحد نزول کرد. پس از آن یکبار دیگر تقاضاها در بازار تقویت شد و برای بسیاری از سهم ها خریدارهای خوبی حاضر شد.


در همین زمان نماد شبندر پس از حدودا سه ماه توقف و غیب از بازار آماده بازگشایی شد. در حالی که نماد شبندر پس از ثبت افزایش سرمایه با قیمت حدود ۳۷۰ تومان در تابلو حاضر شده بود، خریداران و فروشندگان در محدوده ۶۱۰ تومان در حال هماهنگ کردن سفارش های خود بودند. یعنی تقریبا ۱۰۰ درصد رشد قیمت.


همزمان که شبندر برای بازگشایی و معامله آماده می شد جو کلی بازار نیز بهبود قابل توجهی یافت و تقاضا برای سهم های مهم بازار افزایش یافت اما طولی نکشید که ناظر بازار نماد شبندر را به حالت ممنوع-متوقف درآورد. این عمل موجب شد تا خریداران بازار پا پس بکشند و فشار عرضه جای فشار تقاضا را بگیرد.


تا پیش از ممنوع-متوقف شدن نماد شبندر شاخص کل تا محدوده ۱ میلیون و ۵۸۵ هزار واحد رسیده بود اما با فشار عرضه ها شاخص کل نیز در مسیر سراشیبی قرار گرفت و در پایان معاملات تا محدوده ۱ میلیون و ۵۷۳ هزار واحد عقب نشست.


اما در معاملات امروز که برآیند کلی بازار تحت تاثیر قدرت فروشندگان قرار داشت در برخی از گروه های بازار شاهد تزریق نقدینگی خرد هم بودیم. گروه های دارویی، مخابرات، قند و شکر بیشترین جذب سرمایه های خرد را شاهد بودند.


حقیقی ها تا توانستند کاوه، غناب، کروی، اخابر، وهامون، فخوز، قثابت، شاوان، بهپاک، دلر، ملت و هرمز را از حقوقی ها خریدند. حقوقی ها نیز بیشترین حمایت خود را در مقابل عرضه های حقیقی ها از نمادهای فولاد، شپنا، وبملت، نوری، پارسان، خودرو، وتجارت، خساپا، وغدیر پارسان انجام دادند.


حقیقی ها برای ششمین روز متوالی از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله نقدینگی خارج کردند. آن ها امروز ۱۲۶ میلیارد تومان از این صندوق ها بردند.


برآیند معاملات امروز منجر به رفتار سینوسی شاخص کل شد و در نهایت به افت بیش از ۲ هزار واحدی و کاهش ارتفاع آن تا محدوده ۱ میلیون و ۵۷۳ هزار واحدی انجامید. نمادهای کگل و فارس بیشترین تاثیر منفی و میدکو، فولاد، فخوز، فملی و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


شاخص هموزن بدون تغییر محسوسی و تنها با حدود ۹ واحد افزایش در محدوده ۴۶۷ هزار واحد ایستاد. شاخص فرابورس اما با رشد ۷۵ واحدی در ارتفاع ۲۲،۸۰۳ واحد قرار گرفت.









انتهای خبر

0
0