رمزارز نیوز
1401/05/24
12:09
این هفته این ۵ رمزارز را نادیده نگیرید!

با افزایش نشانه‌هایی مبنی بر این‌که تورم دوران اوج خود را پشت سر گذاشته، شاخص سهام S&P ۵۰۰ برای چهارمین… مطالعه مطلب ...

با افزایش نشانه‌هایی مبنی بر این‌که تورم دوران اوج خود را پشت سر گذاشته، شاخص سهام S&P ۵۰۰ برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت. در این میان، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های برتر نیز بازیابی خود را گسترش دادند و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دوباره به سمت دارایی‌های پرریسک حرکت کرده‌اند.


حال، سوالی که برای معامله‌گران وجود دارد این است که آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌توانند روند بهبود خود را در چند روز آینده تمدید کنند؟ بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، باهم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

به گزارش سایت کوین تلگراف، بیت کوین در روزهای ۱۳ و ۱۴ آگوست از مقاومت بالاسری ۲۴،۶۶۸ دلار بالاتر رفت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند.


top-5-cryptos-btc-ada-uni-link-chz

نمودار روزانه BTC/USDT. در حال حاضر، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳،۴۱۴ دلار) رو به بالا بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۵ هزار دلار رسانده و حفظ کنند، مومنتوم می‌تواند بیشتر شود و جفت BTC/USDT تا ۲۸ هزار دلار صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند این مانع را هم پشت سر بگذارند، رالی می‌تواند تا ۳۲ هزار دلار افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱،۹۷۶ دلار) کاهش یابد.


۲. کاردانو

کندل قیمتی کاردانو در ۱۳ آگوست در بالای مقاومت بالاسری ۰٫۵۵ دلار بسته شد. این نشان می‌دهد که عدم قطعیت موجود، به نفع گاوها برطرف شده است.


top-5-cryptos-btc-ada-uni-link-chz

نمودار روزانه ADA/USDT. افزایش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۲ دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. اکنون جفت ADA/USDT می‌تواند تا ۰٫۶۳ دلار و سپس، به مقاومت بالاسری قوی در ۰٫۷ دلار صعود کند. در این سطح احتمالا شاهد فروش قوی از سوی خرس‌ها خواهیم بود.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که افزایش قیمت به بالای سطح ۰٫۵۵ دلار ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. در این صورت، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۹ دلار) و حتی، تا ۰٫۴۵ دلار سقوط کند.


۳. یونی سواپ

در چند روز گذشته، قیمت یونی سواپ بین ۸٫۱۱ دلار و ۹٫۸۳ دلار تثبیت شده است. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف هستند و در همین حال، خرس‌ها هم از مقاومت بالاسری دفاع می‌کنند.


top-5-cryptos-btc-ada-uni-link-chz

نمودار روزانه UNI/USDT. هرچه قیمت بیشتر در این محدوده باقی بماند، بریک‌آوت از آن قوی‌تر خواهد بود. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸٫۵۴ دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده مزیتی برای خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای ۹٫۸۳ دلار برسانند، جفت UNI/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۱۰٫۵۵ دلار و پس از آن، تا ۱۲ دلار حرکت کند.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که این جفت برای مدت بیشتری به فعالیت محدود خود ادامه خواهد داد. برای این‌که خرس‌ها بتوانند کنترل بازار را به دست بگیرند، باید قیمت را کاهش داده و در کمتر از ۸٫۱۱ دلار حفظ کنند.


۴. چین لینک

چین لینک طی چند هفته گذشته در محدوده وسیعی بین ۵٫۵ دلار تا ۹٫۵ دلار معامله شده است. گاوها در ۱۲ آگوست تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از این محدوده برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.


top-5-cryptos-btc-ada-uni-link-chz

نمودار روزانه LINK/USDT. شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸ دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مانع بالاسری را پشت سر بگذارند. اگر آنها موفق شوند، جفت LINK/USDT می‌تواند تا ۱۲٫۳ دلار و سپس، تا ۱۳٫۵ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران در نزدیک این مقاومت در حال رزرو سود هستند. چنین شرایطی می‌تواند جفت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷ دلار) برساند و اقامت در محدوده را برای چند روز دیگر تمدید کند.


۵. چیلیز

چیلیز در چند روز گذشته یک بهبود قوی را تجربه کرده، اما فتیله بلند کندل روز ۱۴ آگوست نشان می‌دهد که خرس‌ها از مقاومت بالاسری در ۰٫۱۹ دلار دفاع می‌کنند.


top-5-cryptos-btc-ada-uni-link-chz

نمودار روزانه CHZ/USDT. اگرچه افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۴ دلار) نشان‌دهنده مزیتی برای خریداران است، اما قرار داشتن RSI در منطقه خرید اشباع، اصلاح یا تثبیت جزئی را در کوتاه‌مدت پیشنهاد می‌کند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، اولین سطح مهمی که باید در جهت نزولی مراقب آن بود، متحرک نمایی ۲۰ روزه است. بازگشت قوی از این سطح نشان می‌دهد که گاوها به افت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند. چنین شرایطی، باعث بهبود چشم‌انداز صعود به بالای مقاومت بالاسری خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت CHZ/USDT می‌تواند تا ۰٫۲۲ دلار و سپس، تا ۰٫۲۴ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این جفت ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۲ دلار) کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این جفت ممکن است در کوتاه‌مدت یک محدوده تشکیل دهد.


انتهای خبر

0
0