بورس پرس
1400/04/02
00:00
استقبال فعالان از برنامه‌های رییس دولت جدید برای بورس و امیدواری به رونق

تحلیلگر بازار سرمایه با استقبال از سخنان رئیس‌جمهور منتخب درباره جهت‌گیری برای بازار سرمایه گفت: اگر برنامه ها عملیاتی شوند، حتما می‌توان امیدوار به رونق بورس بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، افشین دهقان با استقبال از سخنان رئیس‌جمهور منتخب درخصوص جهت‌گیری های دولت برای بازار سرمایه به مهر گفت: متاسفانه بورس با برخی بی‌تدبیری‌ها در تصمیم‌گیری مواجه است و در بازار تخلفاتی صورت می‌گیرد که زمینه‌ساز آن بدنه سازمان بورس است. بطور مثال برخی شرکت‌ها عرضه اولیه انجام داده و قیمت‌های بی‌ربطی را اعلام کردند که پس از عرضه اولیه نیز تعهدات مرتبط با آن انجام نشده است.


وی افزود: قوه قضائیه به خوبی می‌داند چه مشکلاتی در بازار سرمایه وجود دارد و چه افرادی با ریشه‌هایی که در بورس دارند اختلال در بازار ایجاد می‌کنند. ضمن اینکه تماس‌هایی با سهامداران گرفته می‌شود که در اثر آن کدهای سهامداری آنها مسدود شده یا به برخی از شرکت‌ها گفته می‌شود باید سهام را منفی یا مثبت کنند در حالی که بازار سرمایه باید بر اساس عرضه و تقاضا بوده و کسی نباید دخالت کند.


این تحلیلگر ادامه داد: متاسفانه طی ۱.۵ سال گذشته، تصمیمات بصورت شبانه در بازار سرمایه اتخاذ می‌شود که تبعات آن دامن سهامداران را می‌گیرد و منجر به بروز نااطمینانی می‌شود. پس رئیس جمهور منتخب و گروه اقتصادی باید اصلاحات متعددی انجام بدهند تا بازار سهام حقیقی بر مبنای فضای رقابتی شکل بگیرد. دولت سیزدهم باید زمینه‌ای فراهم کند که سیاست‌ها و ساز و کارهای دولت قبل در بورس متوقف شده و بازار سرمایه مانند تمامی بازارهای جهانی شفاف شود. ضمن اینکه ابزارهای بازار نیاز به روزسانی دارد و مایه تاسف است برخی شرکت‌ها یک سال است سود سهامداران را پرداخت نمی‌کنند.


دهقان گفت: سود بانکی نیز باید کاهش یابد و بازار برای سرمایه‌گذاران جذاب شده و در عین حال دامنه نوسان نباید دستکاری شود. دولت سیزدهم برای جلب اعتماد سهامداران باید برنامه عملیاتی داشته باشد. اگر رئیس جمهور منتخب می‌گوید دولت سیزدهم از بورس به عنوان قلک و ابزار تامین کسری بودجه استفاده نخواهد کرد باید برای این کار حتما برنامه عملیاتی طراحی و اجرا شود.


به گفته وی، برخی فعالان بازارسرمایه ، صاحب سبک بوده و استراتژی‌های خاصی دارند اما متاسفانه کانال‌های اطلاع رسانی آنها به سهامداران مسدود شده است. باید با افرادی که در بازار تشنج ایجاد کرده و اطلاعات غلط به سهامداران می‌دهند برخورد شود اما کارگزاری‌ها و افراد شناسنامه دار باید اجازه اطلاع رسانی به مخاطبان را داشته باشند. اگر برنامه های رئیس جمهور منتخب عملیاتی شوند، حتما می‌توان امیدوار به رونق بازار سرمایه بود. ضمن اینکه باید شکایات مردم در بورس نیز مورد پیگیری قرار گیرند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0