آکادمی هلاکوئی
1401/03/09
20:40
سولانا اگر این مشکل را برطرف نکند، ممکن است دیگر به ATH جدیدی نرسد

حساب رسمی Token Terminal موضوع مهمی را برای…

حساب رسمی Token Terminal موضوع مهمی را برای شبکه سولانا مطرح کرده است، که می تواند دلیل اصلی کاهش قیمت آن باشد زیرا SOL بیش از ۸۰٪ از ارزش خود را از زمان رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود در نوامبر (آبان ۱۴۰۰) از دست داده است.


متاسفانه این «قاتل اتریوم» نتوانسته بهترین تغییرات را مانند اتریوم ایجاد کند و ساختار هزینه خود را در این بازار در حال توسعه تغییر نداده است، که می‌تواند به یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف سولانا تبدیل شود.


بنا به گزارش ها، سولانا روزانه حدود ۵۰،۰۰۰ دلار کارمزد دریافت و ۵ میلیون دلار برای صدور توکن های جدید هزینه می‌کند. عدم تعادل بین درآمد و هزینه های این شبکه مشکل اصلی پایداری مدل کسب و کار آن است.


مشکل سولانا با مدل کسب و کار به نوعی شبیه به EOS و NEO است که توسط بازار به عنوان یکی دیگر از “قاتلان اتریوم” در رالی سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته می‌شدند. مشکل هر دو شبکه مانند مشکلاتی بود که سولانا در حال حاضر با آن مواجه است. آنها مشکلاتی از جمله عدم ساختار مناسب کارمزدها و مسائل فنی داشتند.


برخلاف «قاتلان اتریوم»، خود اتریوم دائما در حال مدرن‌سازی ساختار کارمزدهای خود است و برای مطابقت با ساختار بازار که به سرعت در حال توسعه است، تغییر می‌کند. بروزرسانی آینده اتریوم الگوریتم اجماع جدیدی را به ارمغان خواهد آورد و احتمالا آینده شبکه را یک بار برای همیشه تغییر خواهد داد.


سولانا به دلیل خرابی‌های مداوم، مشکلات مربوط به پردازش تراکنش و سایر مشکلاتی که کاربران را از استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز در بلاک چین و انتشار راه‌حل‌های خود دور می‌کند، بدنام شده است.


سولانا بر روی کاغذ، با وجود اینکه در یک رالی کامل حرکت می‌کند و هزاران مجموعه NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز در حال توسعه و انتشار بر روی آن در حال اجرا است، اما هنوز در نسخه بتا خود قرار دارد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0