بورس پرس
1399/12/02
00:00
کسب رتبه نخست فروش شرکت های صنعت رایانه توسط "آپ"

شرکت آسان پرداخت رتبه نخست فروش در میان تمامی شرکت های فعال در حوزه رایانه و فعالیت‌های وابسته را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، همه ساله سازمان مدیریت صنعتی، جدول رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر را در ۳۱ گروه مختلف رونمایی می‌کند که در جدول بیست و سومین سال، "آپ" با بیشترین میزان فروش در سال مالی ۹۸، صدرنشین رایانه‌ای‌ها است.


بر این اساس، آپ با ۵.۲ هزار میلیارد تومان فروش درحالی سکاندار مستمر رتبه اول است که رتبه دوم رایانه‌ای‌ها در دست شرکت فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا با ۳.۱ هزار میلیارد تومان و رتبه سوم نیز از آن شرکت خدمات انفورماتیک با ۲.۸ هزار میلیارد تومان شده و رتبه چهارم و پنجم با ۲.۲ و ۲ هزار میلیارد تومان به دو شرکت پرداخت اول کیش و به پرداخت ملت رسیده است.


علاوه بر گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، ۳۰ گروه صنعتی دیگر هرسال درین رتبه‌بندی معرفی می‌شوند که سال جاری در گروه پتروشیمی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات رتبه‌های نخست را از آن خود کردند و در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو هم نام ایران‌خودرو به چشم می‌خورد.


بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت صنعتی در توضیح انتشار نام ۱۰۰شرکت برتر ایرانی اعلام کرده میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی نشان می‌دهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء اقتصادی داشته باشد، رونق آن اهمیت بیشتری می‌یابد.


بنابراین انتخاب و رتبهبندی شرکت‌ها براساس شاخص "حجم فروش" از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است. اصولا موضوع "رشد شرکت ها" اهمیت و جایگاه ویژهای در اقتصاد و مدیریت دارد. "فروش"، مهم‌ترین خروجی نهایی شرکت تجاری است و بخصوص، "روند فروش" نتیجه تعامل بسیاری از عوامل کمی و کیفی، درونی و بیرونی شرکت را نشان میدهد و بالاخره اینکه ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکتهای بزرگ با فروش بالا میسر است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0