اقتصاد آنلاین
1400/01/31
16:31
رشد ۱۷درصدی سود فارس در ۹ماهه منتهی به اسفند۹۹

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۱۲تومان سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۱۷درصدی داشته است. درآمد سود سهام ۵۵درصد و سود عملیاتی ۳۴درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند ؛ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ۹ماهه منتهی به اسفند ۹۹برای هر سهم ۱۲تومان سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه قبلی رشد ۱۷درصدی داشته است. جمع دارایی‌های این شرکت بورسی در پایان دوره مالی ۲۰درصد افزایش یافته است.


جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت به بیش از چهار هزارو ۴۶۰میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه قبلی ۳۴درصد افزایش یافته است. بطوریکه درآمد سود سهام ۵۵درصد و سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۸درصد رشد داشته است.


از طرفی دیگر هزینه‌های عملیاتی این شرکت با رشد ۶۲درصدی از رقم ۷۰میلیارد تومان به حدود هزار و ۱۲۰میلیارد تومان رسید. همچنین فارس با عدم توانایی در کنترل هزینه‌های خود، با افزایش ۴۵۴درصدی در هزینه‌های مالی این شرکت همراه شد، به طوریکه از رقم ۲۵۴میلیارد تومان به هزار و ۴۱۰میلیارد تومان نائل شد.


گفتنی است این شرکت توانسته است سود خالص خود را با افزایش ۱۷درصدی همراه کند و به رقم سه هزار و ۷۱۵میلیارد تومان رساند. همچنین فارس در این دوره مالی، سود خالص هر سهم را به ۱۲تومان رسانید.


همچنین فارس طی این مدت حدود ۹۱۵میلیارد تومان سهام بورسی و ۱۰هزار و ۷۰۹هزار میلیارد تومان سهام خارج از بورسی را به پرتفوی خود اضافه کرده است. از سوی دیگر طی این مدت از جانب پتروشیمی کاویان، حدود هزار و ۴۲۴میلیارد تومان سود کسب کرده است.


1
انتهای خبر

0
0